پروژه ملی پتروشیمی لردگان با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه ملی پتروشیمی لردگان با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی و با بکارگیری یک هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در حال ساخت است.

وی افزود: این طرح با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی و ریالی یکی از مهم‌ترین پروژه‎های صنعتی استان به شمار می‌رود که توان تولید ۶۷ هزار تن آمونیاک خالص و بیش از یک میلیون تن اوره در سال را خواهد داشت.

امامی اضافه کرد: در بهمن ماه گذشته هم دو برج تقطیر ۴۰۰ تنی با ارتفاع ۶۰ متر مخصوص جداسازی فیزیکی برش‌های نفتی توسط متخصصان داخلی ساخته و در این مجتمع نصب شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

امامی گفت: در سال جاری٬ ۵۰ واحد صنعتی جدید در استان راه‎اندازی می‌شود که مجتمع پتروشیمی لردگان یکی از مهمترین این طرح‌هاست.

مجتمع پتروشیمی لردگان به عنوان یکی از ۱۰ شرکت پتروشیمی کشور، از سال ۱۳۸۷ و در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان و در ۲۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال احداث می‌باشد.

انتهای پیام/ف

مجتمع پتروشیمی لردگان امسال به بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار