مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از ممنوعیت ورود به مناطق زایش حیوانات در استان خبر داد.

فصل زایش حیوانات و ممنوعیت ورود به مناطق زایش حیوانات در فارسسعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تامین فضای ایمن و امن برای زاد و ولد حیوانات، ورود به مناطق حساس و بخش‌هایی که نیاز به ایمنی و امنیت بیشتری دارد در مناطق زیست محیطی فارس ممنوع است.

وی افزود: زادآوری حائز اهمیت قوچ و میش، کل و بز و آهوان و برخی از گوشتخواران و پرندگان در پارک ملی بمو، گوزن زرد در میانکتل ارژن و جبیر در نی ریز و سایر حیوانات در مناطق حفاظت شده استان آغاز شده است.

محمودی ادامه داد: بنابراین به منظور جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و به منظور زاد آوری حیات وحش، کنترل‌های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی گارد محیط زیست صورت می‌گیرد، تا فضای آرام و مطلوبی فراهم شود و به همین منظور از ورود افراد به زون‌های حساس پارک ملی بمو در جوار شهر شیراز جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: لذا با توجه به ممنوعیت بازدید تا انقضای فصل زایمان مجوز بازدید از زون‌های حساس پارک ملی بمو و سایر مناطق حفاظت شده صادر نخواهد شد.

محمودی بیان کرد: همچنین یگان حفاظت محیط زیست با برپایی چادر در مناطق حفاظت شده در ارتفاعات و مناطق حساس اقدام به حفاظت از مناطق می‌کند.

وی تاکید کرد: در طول این مدت اکیپ‌های سیاریگان حفاظت محیط زیست استان و تمامی پاسگاه‌های محیط بانی فعالتر و هوشیارتر از همیشه مناطق تحت حفاظت را حراست و کنترل خواهند کرد و از سودجویی و اقدامات خلاف قانون شکارچیان غیر مجاز به شدت جلو گیری خواهد شد.

وی با اظهار تاسف از نا آگاهی برخی افراد سودجو گفت: در صورت جداسازی نوزاد حیوانات از والدینشان در روز‌های اول تولد، حیوان مادر در اثر عفونت غدد شیری جان خود را از دست می‌دهند و نوزاد متولد شده بدلیل عدم تغذیه از شیر مادر دچار سو تغذیه شده و رشد مناسبی نخواهد داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: به همین علت به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات می‌کنند و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را انجام می‌دهند برخورد و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی خواهیم داد.

آهو، کل و بز، جبیر، قوچ، میش، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ و خرس قهوه‌ای ازجمله وحوش و پستانداران زیستگاه‌های حفاظت شده فارس هستند.

انتهای پیام/ر

ممنوعیت ورود به مناطق زایش حیوانات در فارس

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.