بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در دهه اول اردیبهشت امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور امام جمعه شهرستان سرایان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه امسال به میزبانی شهرستان بیرجند گفت:جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود امسال نیز این جشنواره در سرایان برگزار شود.

وی افزود:بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی در دهه اول اردیبهشت امسال به همت ادارات کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و مجمع خیرین استان در بیرجند برگزار می‌شود..

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به خدمات و تلاش‌های خیرین مدرسه ساز در سطح شهرستان سرایان گفت:سال گذشته یک مدرسه 12 کلاسه به همت بنیاد برکت در سرایان و یک مدرسه در سه قلعه به همت خیرین ساخته شد و هم اکنون نیز خوابگاه یک هنرستان در حال احداث است.

امام جمعه شهرستان سرایان با بیان اینکه مدرسه چهار کلاسه روستای دوحصاران نیز در‌ آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود،گفت:دو نمازخانه دبیرستان‌های شهید علمدار و شهید خدیوی شهر آیسک نیز به همت خیرین در حال تکمیل شدن است.

وی به حضور خیر مدرسه ساز کشور در اسفندماه سال گذشته در شهرستان سرایان اشاره کرد و با بیان اینکه این خیر نیک اندیش قول مساعد برای تجهیز 5 باب کتابخانه مدارس را داد افزود:خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان، در اردیبهشت ماه امسال در کنار دیگر خیرین در بیستمین جشنواره استان حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام نجمی پور گفت:ساخت مدارس و تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان،‌ به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست بنابراین خیرین مدرسه ساز، سهم به سزایی در افزایش سرانه باسوادی کشور دارند.

امام جمعه شهرستان سرایان افزود:در کنار خیرین،‌والدین نیز همانطور که برای درمان و رشد فرهنگی و تربیتی فرزندان خود هزینه می‌کنند می‌توانند با اختصاص هزینه‌هایی در نوسازی و بازسازی مدارس در نقاط روستایی،‌ عشایری و شهری کمک کننده بخش تعلیم و تربیت باشند.

وی یادآور شد: باید تلاش کرد که مدرسه سازی توسط خیرین تبدیل به یک فرهنگ و باور عمومی شود چرا که یک باقیات الصالحاتی است که برای همیشه ماندگار است.

حجت الاسلام نجمی پور گفت:در شهرستان سرایان نیز هنوز مدارسی وجود دارد که به دلیل قدمت بسیار بالا ‌نیازمند بازسازی و نوسازی مجدد هستند که امیدواریم با حضور خیرین این مهم نیز انجام شود..

انتهای پیام/غ

بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.