هفته گذشته، صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب از آماده‌سازی مصلی امام خمینی (ره) برای این رویداد فرهنگی خبر داد.

آخرین وضعیت آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران در مصلیبه گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته ای که گذشت، آن چنان خبر و رویدادی در عرصه ادبیات کشورمان رخ نداد. با این حال در ادامه این گزارش به برخی از مهمترین اخبار ادبی این هفته اشاره می کنیم؛

آخرین وضعیت آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران در مصلی

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فعالیت‌های اجرایی در محل برگزاری نمایشگاه و وضعیت آماده‌سازی مصلی امام خمینی (ره) گزارش داد.

حسین صفری گفت: فعالیت‌های اجرایی به منظور آماده‌سازی مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران پیش از سال جدید آغاز شد و خوشبختانه پس از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرعت بیشتری گرفته است.

وی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده از 15 فروردین ماه کار واگذاری سالن‌ها انجام خواهد شد و تا 20 فروردین ماه تمامی بخش‌ها - بجز بخشی از شبستان اصلی که برای برگزاری مسابقات قرآن کریم استفاده می‌شود- در اختیار ستاد اجرایی نمایشگاه قرار خواهد گرفت تا کار آماده‌سازی سالن‌ها و نصب زیرساخت‌های لازم انجام شود.

 

فروش بیش از ۴۸۰ هزار نسخه کتاب در عیدانه کتاب

کتابفروشی های عضو طرح عیدانه کتاب تاکنون توانستند، بیش از ۴۸۰ هزار نسخه کتاب به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۶۹۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش برسانند.

در این طرح، استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و قم بیشترین مشاركت را به لحاظ تعداد كتابفروشی ها از آن خود كرده اند و استان های فارس، كردستان وآذربایجان شرقی در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

 

احمدرضا احمدی با «کشتی سرگردان در مه دریا» آمد

جدیدترین اثر داستانی احمدرضا احمدی برای نوجوانان به نام «کشتی سرگردان در مه دریا» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. احمدی در این کتاب همچون دیگر آثار خود نگاه متفاوتی به چیستی و هستی دنیا دارد و به مخاطبان می‌آموزد تا با نگاهی نو به اطراف خود بنگرند.

انتهای پیام/

اخبار ادبی در هفته دوم فروردین 97

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار