دونالد ترامپ قصد دارد نیروهای گارد ملی آمریکا را در مرزهای مکزیک مستقر کند تا جریان مهاجرت غیرقانونی از این مرزها را تا اتمام ساخت دیوار مرزی کنترل کنند.

تایید خبر استقرار ارتش آمریکا در مرز مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای تایید کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قصد دارد نیروهای گارد ملی این کشور را در مرزهای مکزیک مستقر کند تا جریان مهاجرت غیرقانونی از این مرزها را تا اتمام ساخت دیوار مرزی کنترل کنند.

در این بیانیه آمده است: «دونالد ترامپ برای پیگیری بحث اعزام و استقرار نیروهای گارد ملی در راستای راهبردهای مهاجرتی دولت آمریکا جلسه‌ای تشکیل داد.»

گفته می شود استقرار نیروهای ارتش آمریکا در مرزهای مکزیک بخشی از برنامه های دولت ترامپ برای مواجهه با ورود فزاینده مهاجران غیرقانونی و اعضای باندهای تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر از آمریکای مرکزی است.

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید بر ساخت یک دیوار مرزی در مرز آمریکا و مکزیک به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی به این کشور پافشاری کرد. برنامه ساخت دیوار مذکور و اصرار ترامپ برای پرداخت هزینه ساخت آن از سوی مکزیک موجب بروز اختلافات بسیاری میان دو کشور شد.

مکزیک در واکنش به استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در مرز این کشور اظهار کرد واشنگتن باید در این خصوص توضیحاتی شفاف ارائه دهد و ابهام زدایی کند.

سفیر مکزیک در آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: «دولت مکزیک رسما خواستار ابهام زدایی و توضیح بیشتر درخصوص اظهارات رئیس جمهور آمریکا است. من انتظار دارم تا چند ساعت آینده توضیح روشنی در این خصوص دریافت کنیم.»

انتهای پیام/

نیروهای گارد ملی آمریکا به منظور کنترل ورود مهاجران در مرز مکزیک مستقر می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار