رئیس مرکز مطالعات بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کار آزمایی بالینی سبب ارتقای سطح کیفی دستگاه‌های ساخت داخل می‌شود.

علیرضا فیروز رئیس مرکز کارآزمایی و مطالعات بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: برگزاری کمیته های اخلاقی در حوزه مطالعات بالینی در راستای ارتقای تولید داروهای جدید و دستگاه های بهتر برای رشد سلامتی افراد جامعه است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری کمیته های اخلاقی و تایید سازمان غذا و دارو، داروهای جدید روانه بازار می شود که در حوزه های مطالعات بالینی هریک از افراد در راستای ارتقای سطح استاندارد های دستگاه های جدید مسئولیت های خاص خودشان را دارند.

رئیس مرکز کارآزمایی و مطالعات بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه مطالعات بالینی در چند سال اخیر باعث ارتقای  کیفیت تولید دارو و محصولات جدید می شود، عنوان کرد: تولید محصولات و داروهای جدید نیاز و وابستگی ما را از کشورهای خارجی کم می کند و همین مسئله موضوع کار آزمایی و مطالعالت بالینی را پر رنگ می کند تا سطح محصولات ارتقا پیدا کند.

فیروز تاکید کرد: مقوله کار آزمایی در کشور ما یک موضوع جدید است که علت اصلی آن تولید محصولات جدید در کشور است که ارتباط مستقیمی با افزایش سطح استاندارد های لازم برای تولید دستگاه ها در حوزه سلامت دارد.

انتهای پیام/

لزوم توجه بیشتر به کار آزمایی در حوزه تولیدات دارویی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار