مربی سابق تیم ملی ایران گفت: تمام صحبت‌های کی روش درباره بازیکنان حاضر در لیگ برتر کشورمان درست است.

چراغپور: صحبت‌های کی روش درباره بازیکنان داخلی درست است/ از تیم‌های عربی عقب هستیمجلال چراغپور سرمربی سابق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صحبت های اخیر کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مبنی بر آماده نبودن بازیکنان لیگ برتر ایران گفت: کی روش گفته بود که بازیکنان لیگ برتر ایران آمادگی حضور در جام جهانی را ندارد و خیلی‌ها با او مخالفت کردند، اما صراحتا اعلام می کنم که با کی روش کاملا موافقم.

او عنوان کرد: کی روش به کسی توهین نکرد، شما اگر به فوتبال آلمان نگاه کنید می‌بینید که تیم‌های آلمانی تا دقیقه ۹۰ با پتانسیل اولیه یه خوبی بازی می‌کنند و در دقایق آخر گل هم می‌زنند، در واقع وقتی کی روش گفت بچه‌ها آماده نیستند بیشتر از دید آمادگی جسمانی به این موضوع نگاه کرد، چون ما در آمادگی جسمانی یک ظاهر داریم و یک محتوا. که ظاهر آمادگی جسمانی ما مدرن، اما محتوای آن کاملا سنتی است و کی روش دلیل صحبت های اخیرش این موضوع بوده است.

چراغپور همچنین درمورد احتمال صعود تیم تراکتورسازی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: اگر بخواهیم فوتبال را به صفحه شطرنج تشبیه کنیم، می بینیم شطرنج مانند فوتبال 2 جبهه دارد که جبهه اول پلی (آن چه پیش می‌آید) که مربوط به بازیکنان است و جبهه دوم گیم (بازی کردن) که مربوط به سرمربی است و تیم تراکتورسازی نمی تواند همزمان در 2 جبه بازی کند.

چراغپور افزود: در فوتبال نمی‌شود که بازیکنی جای بازیکن دیگر را بگیرد و هر کس باید در پستی که در آن تخصص دارد بازی کند و هر چقدر این تیم مربی عوض کند "پلی" عوض نمی‌شود و همان نتایج قبلی رقم می خورد.

وی تصریح کرد: با وضعیتی که تراکتورسازی دارد و باتوجه به نتیجه‌ای که در بازی‌های داخل کسب کرده است، اگر کمی بی احتیاطی کند قطعا خطرات زیادی این تیم را تهدید خواهد کرد.

قلعه نویی نمی‌تواند در آسیا نتیجه بگیرد

سرمربی سابق تیم ملی در مورد اینکه قلعه نویی سرمربی ذوب آهن نمی‌تواند در آسیا نتیجه بگیرد، اظهار کرد: من این حرف را قبول ندارم، چون این سوال یک سوال عمومی است و راجب همه سرمربی‌ها صدق می‌کند مثلا برانکو در داخل سرمربی خوبی است، اما تا پایشان را خارج از ایران می گذارد می‌بینید که نمی تواند نتیجه بگیرد.

چراغپور در ادامه تصریح کرد: در بازی شب گذشته تیم پرسپولیس با نسف قارشی ، حریف از لحاظ فیزیک و بعضی موارد دیگر از ما بسیار پایین تر بود، اما دیدیم که پرسپولیس با ترس و لرز بازی می‌کرد و مثل بچه‌ها بود.

وی گفت: اکثر مربی‌ها در بازی‌های خارج از ایران اسیر تیم حریف هستند، اما شفر اصلا اینطور نیست و این سرمربی "گیم" را در زمین بازی اعمال می‌کند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های استقلال و پرسپولیس از مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود خواهند کرد یا خیر، گفت: تغییر تاکتیک بازی ۹۰ دقیقه‌ای به ۱۲۰ دقیقه‌ای بسیار مهم است که این استراتژی پیش نیازش بهبود شرایط جسمانی بازیکنان است، چون اگر وضعیت جسمانی بازیکنان بهتر نشود ممکن است برای بازیکنان در اواخر بازی مشکل به وجود بیاید.

او در ادامه افزود: باید برای 2 وقت اضافه پلن b. داشته باشیم همچنین ما در فوتبال چیزی داریم به نام "maintain" (تداوم یا ادامه دادن) و بازیکنان ما در بازی‌های آینده باید به این موضوع توجه داشته باشند که داشتن آمادگانی جسمانی بسیار خوب و ادامه دادن بازی با پتانسیل اولیه تا دقیقه ۱۲۰ بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

یک سرو گردن از تیم‌های عربی کوتاه تریم

وی در پاسخ به این سوال که شرایط نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اگر تمام بازیکنان ما و بازیکنان حریف را در یک ظرف بلوری بریزیم متوجه می‌شویم که از همه لحاظ نسبت به حریفمان یک سرو گردن کوتاه تریم. برای مثال بر خلاف تیم‌های عربی، ما اصلا تنوع نگرش ندارنیم. همچنین شما میتوانید این موضوع را از لحاظ تسلط بر بازی، تاکتیک تیمی و تسلط به پاس‌ها مورد برسی قرار دهید تا به این نتیجه برسید.

سرمربی سابق تیم ملی درباره دیدار تیم های تراکتورسازی و الاهلی عربستان اظهار کرد: در داخل نتایج تیم تراکتور سازی خوب نبود و حریف  هم شرایط بهتری دارد.در کل تیم الاهلی شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار