«چشم انداز خالی» در جشنواره بین المللی یونان برنده بهترین انیمیشن از نگاه تماشاگران شد.

درخشش انیمیشن چشم انداز خالی در جشنواره بین المللی یونانمحدث مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: انیمیشن «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی، که به نمایندگی از ایران در سیزدهمین جشنواره بین المللی تخصصی انیمیشن یونان شرکت کرده بود، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این جشنواره بزرگ انیمیشن را از آن خود کند.

وی با بیان اینکه «چشم انداز خالی» طی دو سال و نیم طراحی و ساخته شده است، ادامه داد: سبک انیمیشن فیلم، روتوسکوپی و تلفیقی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی است که برای نخستین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است.

محدث گفت: این انیمیشن به چشم انتظاری‌های مادری می‌پردازد که پسرش در جنگ است.

وی تصریح کرد: این فیلم پیش از این توانسته جایزه بهترین انیمیشن جشنواره UK Monthly Film Festival انگلستان و Los Angeles Film Awards آمریکا، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره Chania Cartoon& Animation یونان Sunfilm Festival Tokyo ژاپن و Asians On Film آمریکا را کسب کند و در بیش از ۳۰ جشنواره بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور پیدا کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: علی زارع قنات نوی تاکنون بیش از ۱۴ فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند و انیمیشن را تهیه و کارگردانی کرده است.

محدث گفت: انیمیشن «عروسک چینی بابا» از کار‌های موفق این فیلمساز است. زارع قنات نوی پیش از این بیش از ۳۰ جایزه بین اللملی دریافت کرده و در جمع ١٠ فیلمساز برتر سال ٢٠١٤ آسیا در جشن IFVA قرار گرفته بود و در سال ٢٠١٦ در بین ۸ استعداد برتر فیلمسازی مجله فیلم کوتاه آمریکا قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: این فیلمساز به عنوان داور در جشنوار‌های مختلفی از جمله جشنواره بین المللی CPM FILM بلاروس، جشنواره بین المللی فیلم‌های مستقل بنگلاد (IOFF) جشنواره بین المللی برلین سینفست Berlin International Cinefest و جشنواره The Globe International Silent Film آمریکا شرکت داشته است.

انتهای پیام/ن

برتری انیمیشن «چشم انداز خالی» در جشنواره بین المللی یونان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار