بندر «ملک عبد العزیز» در استان الدمام عربستان خط دریانوردی مستقیم خود را با بندر «ام قصر» عراق افتتاح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه عکاظ عربستان از افتتاح خط مستقیم دریانوردی بین دو بندر عربستان و عراق، در جهت تقویت روابط تجاری دو کشور، خبر داد.

پایگاه اینترنتی این روزنامه نوشت همگام با طرح ارائه شده در کمیته مشترک دو کشور، بندر «ملک عبد العزیز» در استان الدمام عربستان خط دریانوردی مستقیم خود را با بندر «ام قصر» عراق افتتاح کرد.

کمیته مشترک عراق و عربستان اوت گذشته با هدف تشویق مبادلات اقتصادی بین دو کشور، تقویت تلاش‌ها برای همگام شدن با چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان و تقویت روابط تجاری دو کشور تشکیل شد.

مدیریت بندر الدمام به دستور مستقیم نبیل العامودی، وزیر راه و ترابری عربستان، و با هماهنگی ترانزیت دریایی [بندر] تهامه، اوایل مارس گذشته، خط دریانوردی بین بندر ملک عبد العزیز در دمام و بندر ام قصر عراق را افتتاح کرد.

مدیریت این بندر، به منظور توسعه روابط تجاری عربستان و عراق در آینده، با هماهنگی چند شرکت حمل و نقل دریایی، به دنبال هماهنگی با چند شرکت حمل و نقل دریایی است. همچنین هدف دیگر این اقدام این است که بندر الدمام به مرکز لجستیکی برای پذیرش کشتی‌های بزرگ و رقابت با بنادر بزرگ منطقه تبدیل شود.

نعیم بن ابراهیم النعیم، مدیرکل بندر ملک عبد العزیز الدمام، با اشاره به نتایج مثبت افتتاح خط مستقیم دریانوردی بین عربستان و عراق تاکید کرد بندر الدمام تلاش می‌کند در مرحله بعدی مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

با توجه به برخورداری این بندر از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که آن را به مرکز پشتیبانی برای رقابت با بنادر منطقه تبدیل کرده است و همگام با چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان، مبادلات [تجاری عربستان و عراق] سبب افزایش تردد کشتی‌های باربری [در این بندر] خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار