مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان دمای هوا بین ۱۲ تا ۱۴ درجه طی روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه نسبت به روز قبل کاهش می‌یابد.

علی دولتی‌مهر،مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: براساس نقشه های هواشناسی، از عصر امروز با ورود سامانه ناپایدار جوی ضمن وزش باد در مناطق مرکزی، به تدریج برمیزان ابرها افزوده شده و از فردا ضمن ابری شدن آسمان و کاهش محسوس دما در اکثر مناطق استان بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات، گردنه ها و برخی مناطق کوهستانی بارش پراکنده برف نیز ‌دور از انتظار نیست.

وی افزود: از چهارشنبه شب تا صبح پنج‌شنبه با حاکمیت هوای سرد، شاهد دماهای زیر صفر درجه در برخی مناطق مرکزی و جنوبی خواهیم بود، اما از ظهر روز پنجشنبه با خروج این سامانه از استان بتدریج دمای هوا افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود این سامانه کلیه مناطق استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تراکم ابر، مه و کاهش دید به ویژه در محورهای کوهستانی استان از عصر امروز از پدیده‌های مورد انتظار است.

دولتی‌مهر بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان دما بین 12 تا 14 درجه طی روز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه نسبت به روز قبل کاهش می‌یابد و شاهد وزش بادهای تند از جهت شرقی تا شمالی طی امشب و فردا در مناطقی از استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: بارش پراکنده برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و برخی مناطق کوهستانی استان پیش‌بینی می‌شود و حجم بارش قابل انتظار بین 4 تا 8 میلی‌متر دور از انتظار نیست که به دلیل کاهش دید بر اثر مه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی اختلال در تردد وسائط نقلیه به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ع

پیش بینی بارش باران در مناطق استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.