آمریکا در خصوص استرداد فتح‌الله گولن به ترکیه به دلیل احتمال دست داشتن وی در ترور سفیر سابق روسیه در آنکارا تصمیم‌گیری می‌کند.

آمریکا درخصوص استرداد گولن تصمیم‌گیری می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نیکول آکسمن»، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرد این کشور پس از بررسی اسناد دست داشتن فتح الله گولن در ترور سفیر سابق روسیه در ترکیه و براساس واقعیت های مرتبط با این موضوع و همچنین بر مبنای قوانین آمریکا درخصوص استرداد وی به آنکارا تصمیم گیری خواهد کرد.

آکسمن اظهار کرد: «ما تمامی اسناد ارائه شده از سوی دولت ترکیه را در این زمینه بررسی خواهیم کرد و سپس درخصوص استرداد (گولن) براساس واقعیات و همچنین قوانین آمریکا در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.»

روز دوشنبه رسانه های ترکیه از صدور حکم بازداشت فتح الله گولن و 7 نفر از اعضای شبکه وی به اتهام دست داشتن در ترور سفیر سابق روسیه در آنکارا خبر دادند.

«آندره کارلوف»، سفیر روسیه در آنکارا، در 19 دسامبر 2016 در افتتاحیه یک نمایشگاه هنری به ضرب گلوله یک افسر پلیس که در مرخصی به سر می برد، کشته شد. ترکیه بارها جنبش گولن را مسئول این حادثه تیراندازی اعلام کرده است. جنبش گولن از سوی آنکارا یک سازمان تروریستی قلمداد می شود که در کودتای نافرجام 2016 ترکیه نیز نقش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار