عضو شورای شهر تهران گفت: من فکر می‌کنم در جلسه 19 فروردین هم استعفا پذیرفته نمی‌شود که اکنون بخواهیم در مورد گزینه آینده شهرداری صحبت کنیم.

جلسه هم اندیشی استعفای شهرداری تهران بدون مصوبه پایان یافت/ بعید نمی‌دانم در جلسه روز نوزدهم استعفا پذیرفته شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران دقایقی پیش و پس از پایان جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران که امروز(چهارشنبه) به منظور بررسی استعفای نجفی از شهرداری تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که پیش از این گفته بودم جلسه رسمی شورا 19 فروردین برگزار خواهد شد که در این جلسه با حضور شهردار تهران، موضوع استعفا مطرح می‌شود و اعضا نظرات خود را خواهند گفت و سپس در این خصوص رای گیری خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جلسه امروز یک جلسه هم اندیشی بود،تصریح کرد: این جلسه غیررسمی بود و طبیعتا مصوبه‌ای هم ندارد و برای تبادل نظر و طرح دیدگاه‌های مختلفی که مطرح بود، برگزار شد و نجفی هم در بخشی از این جلسه حضور یافت و بحث استعفا هم مطرح شد.

اعطا با تاکید بر اینکه نجفی بر استعفای خود اصرار داشت، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این استعفا مشخصا بیماری است که اعلام شده و عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل بوده‌اند.

وی تصریح کرد: تنگناهایی که در این دوره وجود داشته بر روی استعفای نجفی موثر بوده است، اما عامل اصلی این استعفا بیماری جدیدی است که در نجفی به وجود آمده است.

اعطا با بیان اینکه همه اعضا از این موضوع ناراحت هستند، تصریح کرد: فضا به گونه‌ای نیست که در جلسه روز نوزدهم، این استعفا به آسانی پذیرفته شود و باید منتظر ماند تا جلسه نوزدهم برگزار شود و نجفی دلایل استعفای خود را شرح دهد و سپس با انجام رای‌گیری ببینیم که نتیجه چه خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به انتشار اخباری مبنی بر انتخاب سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: این خبر صحت ندارد و من آن را تکذیب می‌کنم و هیچ گونه بحثی در خصوص گزینه‌های سرپرستی و همچنین هیچ بحثی هم در خصوص گزینه‌های احتمالی شهردار آینده مطرح نشده است و آنچه که در فضای مجازی در این خصوص گفته شده اساسا صحت ندارد، زیرا هنوز استعفای نجفی پذیرفته نشده است و من فکر می‌کنم در جلسه 19 فروردین هم استعفا پذیرفته نمی‌شود که اکنون بخواهیم در مورد گزینه آینده شهرداری صحبت کنیم.

وی افزود: قرار نبود در این جلسه تصمیمی در خصوص استعفای نجفی گرفته شود، زیرا این جلسه صرفا هم اندیشی بود و برای این بود که اعضا بعد از یک دوره تعطیلات با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع نامه دوم نجفی در رابطه با استعفایش پرداخت و گفت: محتوای این نامه نسبت به نامه اول تغییری نداشته است، زیرا او محتوا را نسبت به متن اولیه خلاصه کرده بود.

اعطا ضمن اظهار بی اطلاعی درباره نقش عوامل دیگر در استعفای نجفی تصریح کرد: آنچه که مطرح شده به طور مشخص موضوع بیماری است و اگر این بیماری رخ نمی‌داد نجفی هم استعفا نمی‌داد و در شرایط بروز این بیماری، تحمل فشارهای موجود در شهرداری برای او امکان پذیر نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اصرار نجفی در استعفا و مخالفت اعضا با این استعفا ادامه داد: اعضا معتقدند که نجفی باید مراحل درمانی را طی کند و با قوت این مسئولیت را ادامه دهد، اما خود نجفی معتقد است که شرایطش به گونه‌ای نیست که بتواند در این مسئولیت بماند.

اعطا با بیان اینکه هنوز استعفا پذیرفته نشده است، تصریح کرد: زمانی می‌توان برای شهرداری سرپرست انتخاب کرد که این استعفا پذیرفته شود و چون این اتفاق رخ نداد، نمی‌توانیم وارد موضوع تعیین سرپرست شویم.

وی در پایان گفت: در هر جلسه که استعفای شهردار پذیرفته شود، در همان جلسه هم سرپرست باید مشخص شود و تا سه ماه می‌تواند در جایگاه سرپرست کار کند تا شهردار مشخص شود.

انتهای پیام/

صحبت‌های عضو شورای شهر تهران در جلسه هم اندیشی اعضای شورا برای بررسی استعفای شهردار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار