سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۹۴ جشن نوروزگاه همزمان با تعطیلات نوروز در ۳۳ نقطه از این استان برگزار شد.

علیرضا جلال زایی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: آگاهی بخشی در راستای حفاظت از میراث معنوی و ناملموس با همکاری هنرمندان و مردم از جمله اهداف برگزاری آیین نوروزگاه در هر منطقه است.

جلال زایی افزود: در این جشن‌ها آداب، رسوم و فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی شد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پیام نوروز صلح، دوستی، نشاط و شادمانی است تلاش خواهیم کرد جشن نوروزگاه را سال آینده با گستردگی بیشتر و با مشارکت ۲ کشور دوست و همسایه افغانستان و پاکستان برگزار کنیم.

جلال زایی گفت: در کنار برگزاری این جشن‌ها بازارچه‌های صنایع دستی و پخت خوراکی‌های نوروزی در در سیستان و بلوچستان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نوروز از کهن‌ترین جشن‌های ایران باستان است که با همکاری ۱۲ کشور به عنوان یک میراث معنوی در یونسکو و سازمان ملل به ثبت رسیده و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سعی دارد تا با برگزاری جشن‌های نوروزگاه زمینه را برای پاسداشت بیش از پیش آیین‌های نوروزی فراهم کند.

سیستان و بلوچستان به عنوان خواستگاه تاریخ، طبیعت، تمدن، فرهنگ، آداب و سنن، گویش و اماکن و آثار باستانی که به گنجینه‌ای ارزشمند می‌ماند با استعداد‌های نهفته و زیبایی‌های بکر تاکنون ناشناخته مانده است.

انتهای پیام/ع

برپایی جشن نوروزگاه در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار