مهدی تاج در گفتگوی تلفنی با برنامه نود در مورد برخی مسائل مربوط به فدراسیون فوتبال مواردی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی تاج، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ۹۰ درباره جنجال های دیدار تدارکاتی ایران و سیرالئون بیان کرد: کی روش به ما می گوید باید با چه تیمی بازی کنیم نه خبرنگاران و برنامه ۹۰. بازی با سیرالئون هم طبق نظر سرمربی تیم ملی انجام شد.

میرزایی به جز بازی با سیرالئون در هماهنگی سایر دیدارهای تدارکاتی تیم ملی دخالتی نداشت

او درمورد قطع همکاری بامداد میرزایی با فدراسیون فوتبال و تیم ملی ایران بیان کرد: هرچند بامداد میرزایی کارش را بلد است اما او قراردادهای فدراسیون فوتبال را نبسته و کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون این کار را انجام می دهد. بازی با سیرالئون را شرکت اوول اسپورت فرانسه برگزار کرد که میرزایی عضوی از این شرکت است اما این فرد در سایر دیدارهای تدارکاتی تیم ملی دخالتی نداشت. البته دیگر بامداد میرزایی دیگر با تیم ملی همکاری نمی کند.

بحث تبانی در دیدار ایران و سیرالئون مطرح نیست

تاج با اشاره به تائیدیه فیفا برای برگزاری دیدار ایران و سیرالئون گفت: فیفا کنفدراسیون فوتبال‌آسیا و آفریقا این بازی را تایید کردند و به هیچ وجه بحث تبانی مطرح نیست.

کی روش گفت بازی با تونس و الجزایر او را به اهدافش نزدیک کرده است

او درباره کیفیت پایین دیدارهای تدارکاتی تیم ملی اظهار داشت: متاسفانه نخستین برنامه ۹۰ در سال 97 به مطالبی علیه تیم ملی اختصاص یافته است اما تمام بازی‌های تدارکاتی تیم ملی با درخواست و تایید کی‌روش بوده است که ما هم آن ها را برنامه ریزی کرده ایم. تونس تیم ۲۲ رنکینگ فیفا است و مانند الجزایر کیفیت بسیار خوبی دارد. کی‌روش می گفت بهترین بازی ایران با تونس بود اما الجزایر را حریفی بهتر از تونس می‌دانست و اعلام کرد به اهدافم نزدیک شدم. دیدار با ترکیه، یونان و لیتوانی هم خوب است چراکه ما را در شرایط بازی با اسپانیا و پرتغال قرار می‌دهد. ازبکستان و سوریه هم تیم های قدرتی هستند که بازی با آنها بدون حضور لژیونرها برگزار می شود و به بازیکنان داخلی کمک می کند.
کی‌روش می‌خواهد آخرین گمانه‌زنی برای بازیکنان داخلی را در این ۲ بازی انجام دهد.

نمی توانستیم برای اجرای قانون کپی رایت به آدیداس ضمانت دهیم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد کیفیت پایین لباس های آدیداس و خرید لباس از این شرکت برای تیم ملی گفت: آدیداس نمی‌تواند در ایران نمایندگی داشته باشد. ورود پوشاک به کشورمان ممنوع است و نمی‌توانستیم قراردادی ببندیم که این کشور در ایران نمایندگی تاسیس کند. از طرفی قانون کپی رایت هم در ایران انجام نمی شود. آدیداس ضمانت می‌خواست تا در صورت وجود نمایندگی‌اش در ایران، بحث کپی رایت در بازار کشورمان شکل نگیرد که نه تنها من بلکه هیچ کس نمی‌توانست چنین تضمینی دهد.

برای تغییر لوگو فدراسیون فراخوان می گذاریم

تاج درمورد اینکه لوگوی فدراسیون فوتبال ایران بین تمام تیم های شرکت کننده در جام جهانی زشت ترین لوگو است، بیان کرد: زمانیکه به سازمان لیگ رفتیم، لوگوی آنجا را تغییر دادیم. برای فدراسیون فوتبال نیز فراخوان می گذاریم تا لوگوی جدید و زیبایی داشته باشیم.

برای تامین لباس های تیم ملی پولی به آدیداس نمی دهیم

او درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال از آدیداس تخفیف عمده فروشی می گیرد یا خرده فروشی تصریح کرد: برای پیراهن‌های تیم ملی پولی به شرکت آدیداس نمی‌دهیم. ۷۰ درصد تخفیف گرفتیم و ۳۰ درصد پرداختی داریم که فدراسیون در این مسیر هم تدابیری برای درآمدزایی داشته است.

پیش بینی کرده ایم یک و نیم میلیون دلار از لباس های تیم ملی به فروش برسد

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد زمان رونمایی از پیراهن های تیم ملی در جام جهانی گفت: سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با شرکت آدیداس داریم تا مباحث موجود حل شود. پرونده های بازی وجود دارد که در نهایت با رفع آنها از پیراهن تیم ملی رونمایی می شود.۷۰ درصد پیراهن تیم ملی رایگان است و 30 درصد دیگر از محل خرده فروشی پیراهن‌ها تامین می‌شود. پیش‌بینی ما و آدیداس این بود که یک تا یک و نیم میلیون دلار از پیراهن‌های ایران خریداری می شود اما پیراهن هایی که اکنون در بازار ایران است، آدیداس نیست.

طرح یوز از پیراهن های ایران در جام جهانی حذف شد

تاج درباره حذف طرح یوز از پیراهن تیم ملی ایران اظهار داشت: دیگر شکل یوز روی پیراهن وجود ندارد چراکه فیفا اجازه نداد. از آنجاییکه محل روزنه های عرق گیری روی پیراهن های درنظرگرفته شده برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با طرح یوز ایرانی یکسان بود، این طرح از این پیراهن حذف می شود. البته آدیداس طرح پیراهن مد نظر را ارائه کرده بود. در تلاش هستیم تا بحث پیراهن تیم ملی هرچه سریع تر حل شود.

احتمال دارد پیش از جام ملت های آسیا با برزیل در تهران بازی کنیم

او با اشاره به بازی های تدارکاتی تیم ملی ادامه داد: این حرف درست است که می‌توانستیم پیش از سفر به روسیه، بازی خداحافظی بزرگی برای تیم ملی داشته باشیم اما به هر ترتیب این اتفاق رخ نداد. البته کی روش ترجیح می دهد تیم ملی با حریفی بازی کند که به پیروزی برسد. البته برای برگزاری بازی با برزیل پیش از جام ملتهای آسیا به توافق های ابتدایی رسیده ایم. روی رقم و عدد با اسپانسر به تفاهم رسیده ایم و هر ۲ فدراسیون هم پذیرفته اند که این‌بازی در تهران برگزار شود. باید با شرکت انگلیسی که بازی‌های برزیل را هماهنگ می‌کند، هماهنگی لازم را انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بامداد میرزایی در نشست خبری پیش از بازی ایران و تونس گفت: فدراسیون در این مورد از کی روش سوال کرده و نظر سرمربی تیم ملی هم اینست که دیگر میرزایی همراه تیم ملی نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
باهمه مخالفتهایی که با فدراسیون قبلی و این فدراسیون میشه و تهمتهایی که میزنند بعنوان یک هموطن به اقای تاج خسته نباشید میگم.
آخرین اخبار