غیبی تأکید کرد: افراد در روز سیزدهم فروردین با ورود به عرصه‌های منابع طبیعی هشدارهای سازمان جنگل‌ها در خصوص حفظ طبیعت را رعایت کنند.

هشدار سازمان جنگل‌ها در روز پایانی تعطیلات به افرادفریبرز غیبی سرپرست دفتر امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر ارج نهادن به عرصه‌های طبیعی کشور، اظهار کرد: با توجه به آنکه پوشش گیاهی نماد سبز و زایش طبیعت و به نحوی در تلطیف هوا، جذب ریزگردها و روح و روان انسان تأثیرگذار است؛ بنابراین از مردم تقاضا داریم در روز پایانی تعطیلات با رفتن به دامان طبیعت، عرصه‌های منابع طبیعی را ارج نهند.

وی با اشاره به هشدارهای سازمان جنگل‌ها در روز طبیعت، افزود: افراد در روز سیزدهم فروردین با ورود به عرصه‌های منابع طبیعی هشدارهای سازمان جنگل‌ها در خصوص حفظ طبیعت، عدم تخریب منابع طبیعی و آسیب رسانی به پوشش گیاهی را رعایت کنند و همواره از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی خودداری کنند و تنها از محل‌های مشخص برای آتش روشن کردن استفاده و قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

غیبی ادامه داد: مردم دامان طبیعت را همانند منزل خود بدانند و از ریختن زباله‌های غیرقابل بازیافت همانند پلاستیک در دامنه‌های طبیعت خودداری کنند، چرا که این امر آسیب جدی به اکو سیستم وارد می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گل بیانگر تداوم حیات گیاه است، بیان کرد: با توجه به آنکه فصل بهار، زمان گل دهی و شکوفه زدن بسیاری از درختان و پوشش‌های گیاهی است به فرزندانمان بیاموزیم که گل بر شاخه زیباتر است و همواره از چیدن و شکستن شاخه‌ها خودداری کنند.

وی ورود وسایل نقلیه تا نزدیکی محل نشیمن و داخل جنگل را یکی از عادات و رفتار بد ایرانی‌ها دانست و افزود: براین اساس از افراد انتظار می‌رود از محل‌های مشخص پارک ماشین در جنگل و رویشگاه‌ها استفاده کنند تا آسیبی به طبیعت وارد نشود.

سرپرست دفتر امور جنگلی با تأکید بر بحث درخت کاری و نهال کاری در روز طبیعت، تصریح کرد: در دنیا طبیعت گردان هنگام ورود به دامنه‌های طببعت تنها در مناطقی که به عنوان تفرجگاه در نظر گرفته شده مستقر می‌شوند و از آنجا که در تمامی عرصه‌ها اجازه تردد نداریم، انتظار می‌رود این امر در کشور ما نیز رعایت شود.

به گفته وی، هموطنان در صورت بروز تخلف و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره 1504 تماس حاصل کنند تا اولین گشت حفاظت به محل اعزام شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار