مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه در آستانه سیزدهم فروردین ماه شهروندان را به رعایت نکات زیست محیطی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از محیط زیست دعوت کرد.

 فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: یکی از اهداف نامگذاری این روز استفاده بهینه مردم از مواهب طبیعی در کنار توجه به حفظ بنیان‌های زیست محیطی است و بر همین اساس شهروندان باید در کنار بهره‌مندی از مواهب طبیعی در حفظ و نگهداری محیط زیست نیز کوشا باشند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه مردم کشور اکنون نسبت به مقوله محیط زیست حساس‌تر و آگاه‌تر شده‌اند، اظهار کرد: اگرچه حفظ محیط زیست و نظارت برآن وظیفه اصلی دولتهاست اما مردم نیز سهم بزرگی در جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط زیست دارند.
یاوری با بیان اینکه رفتار همه باید نسبت به محیط زیست متعهدانه، و اخلاق مدارانه باشد تصریح کرد: رفتار ما باید نسبت به طبیعت و محیط زیست با کمال احترام باشد و همگی باید ، خود را مسئول رعایت و حفظ محیط زیست بدانیم.

یاوری از شهروندانی که به دل طبیعت می‌روند درخواست کرد: حتما کیسه زباله به همراه داشته باشند و پس از جمع آوری زباله‌ها آن را به مکان‌های تعبیه شده انتقال دهند.
یاوری تاکید کرد:مردم از رهاسازی زباله در طبیعت و شکستن شاخه‌های درختان و نهال‌ها جهت استفاده به عنوان هیزم و آسیب رساندن به حیوانات شدیداً پرهیز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روشن ماندن آتش در کنار درختان و طبیعت بسیار خطرآفرین است یادآور شد: شهروندان دقت داشته باشند که در صورت روشن کردن آتش، حتماً از خاموش شدن آن در هنگام ترک طبیعت اطمینان حاصل کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باعث زشت شدن چهره خیابان‌ها و اتوبان‌ها می‌شود، گذاشتن سبزه نوروزی روی خودرو‌ها در هنگام حرکت است ،از مردم می‌خواهیم امسال از انجام این کار خودداری کنند،و سبزه ها را مکان های تعبیه شده در مناطق زیر تحویل دهند
منطقه 2 خروجی سراب نیلوفر.
منطقه 4 میدان فردوسی خروجی سراب قنبر.
منطقه 5 میدان امام.
منطقه 7 میدان امام حسین.
منطقه 8 میدان آزادگان.
از ساعت 7 صبح تا 12 .
همچنین یکی دیگر از موضوعاتی که مردم باید به آن توجه کنند جلوگیری از‌‌ رهاسازی ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها و آب‌های روان برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های حیوانات آبزی است، به همین منظور شهروندان میتوانند ماهی ها را به محل های جمع آوری به آدرس :
منطقه۱ . پارک شاهد
منطقه۲. پارک معلم
منطقه۳. برکه بزرگراه امام خمینی میدان شهدا
منطقه۳. برکه بزرگراه امام خمینی میدان شهدا
منطقه ۴. میدان فردوسی
منطقه ۵ . بلوار طاقبستان تقاطع مرادحاصل
منطقه ۶ .پارک شبدیز کمربندی
منطقه۷ . میدان حافظ معلم
منطقه ۸. میدان آزادگان
تحویل دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان اظهار امیدواری کرد مردم در این روز با شادابی و نشاط در طبیعت بسر برند و شرایطی را به وجود آورند تا طبیعت به صورت بکر و دست نخورده باقی بماند.

انتهای پیام/س

در نگهداری از طبیعت کوشا باشیم

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.