مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:لباس نماد هویت ملی یک جامعه است و باید برای حفظ پوشش های محلی به این مساله توجه کافی داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری امروزدر مراسم  ثبت لباس سنتی مردم ابیانه که با حضور پرشور اهالی روستا در محل موزه ابیانه برگزار شد، اظهار کرد: لباس نماد هویت ملی یک جامعه است و باید برای حفظ پوشش های محلی به این مساله توجه کافی داشت.

وی با اظهار خرسندی از مشارکت در ثبت ملی لباس ابیانه، با اشاره به تعداد آثار ثبت شده ابیانه گفت: روستای ابیانه از روستاهای شاخص کشور با ۳۱ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است که از این تعداد ۲۶ اثر آثار ملموس و پنج اثر ناملموس فرهنگی و معنوی است و این میزان آثار ثبت شده در ابیانه با مجموع آثار ثبت شده چند شهرستان در استان اصفهان برابر بوده و قابل توجه است.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به فرایند ثبت جهانی روستای ابیانه اظهار کرد: ویرایش اولیه ثبت جهانی ابیانه انجام و مرحله دوم ثبت جهانی ابیانه در حال انجام  و پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد:  ابیانه هرچه سریع تر ثبت جهانی ابیانه شود.

الهیاری در ادامه شناسایی سرمایه های بزرگ روستاها، توجه به ظرفیت های فرهنگی روستاها با محوریت حفظ و احیاء میراث فرهنگی، توسعه صنایع دستی و گردشکری روستایی از مهمترین سیاست های دولت است.

وی گفت: پوشش نماد هویت و شخصیت و فرهنگ یک ملت است و وقتی به لباس های سنتی ایران نگاه می کنیم که از راه کارهای توسعه فرهنگ ایرانی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف توجه به لباس های سنتی است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم ثبت لباس سنتی مردم ابیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.