سرپرست حفاظت از محیط‌ زیست استان همدان گفت: مردم به طور جد از رها سازی ماهی های قرمز در رودخانه ها، تالاب ها و آب های سطحی خودداری کنند.

مردم توصیه‌های محیط زیستی در روز طبیعت را جدی بگیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید عادل عربی سرپرست حفاظت از محیط‌ زیست استان همدان با اشاره به توصیه های محیط زیستی در روز طبیعت گفت: مردم از رها کردن ماهی های قرمز در آب های جاری و رودخانه جدا خودداری کنند چراکه ماهی قرمز گونه‌ای مهاجم، تلقی شده و با خوردن تخم آبزیان دیگر  لطمه‌هایی را متوجه گونه‌های دیگر می‌کند.

وی در ادامه افزود: رهاسازی ماهی قرمز آلودگی‌هایی را برای انسان رقم می زند، پس لازم است مردم ماهی‌های قرمز را در زیستگاه‌های طبیعی رها نکنند.
سرپرست حفاظت از محیط‌ زیست استان همدان بیان کرد: مردم اگر می‌خواهند در روز 13 فروردین نسبت به رهاسازی ماهی‌های قرمز خود اقدام کنند، حوضچه‌های پارک‌ها را برای این کار برگزینند که به آبهای جاری راه نداشته باشد.
 عربی در پایان تاکید کرد:  مردم در این ایام و روز طبیعت از ریختن زباله در طبیعت پرهیز کنند و حتی‌الامکان زباله‌های موجود از قبل را نیز جمع‌آوری کرده و انتقال دهند.

انتهای پیام/د.ا

توصیه های محیط زیستی در روز طبیعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.