رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: با گذشت 40 سال از تأسیس نظام جمهوری اسلامی، جهان این موضوع را پذیرفت که نام ایران در جغرافیای جهان، جمهوری اسلامی است.

///سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه  تقریبا 40 سال از تأسیس نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد، اظهار کرد: با همه پرسی و رفراندوم 98 درصدی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد، خوشبختانه جهان این موضوع را پذیرفت که نام ایران در جغرافیای جهان جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما به دنبال این مسئله بودیم که در همه ابعاد به استقلال برسیم، البته به استقلال سیاسی رسیدیم چراکه امروز کشورمان نه از سوی شرق و نه غرب قیمومیتی ندارد و مستعمره‌ هیچ قدرتی هم در جهان نیست.

اکرمی خاطرنشان کرد: اگر جنگ تحمیلی 8 ساله، تحریم‌ها و توطئه‌های دیگر نبود، قطعا می‌توانستیم به استقلال اقتصادی، علمی، فرهنگی و... دست پیدا کنیم، اما به دلیل اینکه به استقلال سیاسی رسیده‌ایم و در بقیه امور هم اقدامات لازم را آغاز کرده‌ایم، امیدوارم به تدریج به دیگر ابعاد استقلال دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار