رئیس مرکز آمار گفت:تفاوت دستمزد زنان و مردان و دستمزد روستاییان و شهرنشینان از جمله برنامه‌هایی است که در سال ۹۷ به طرح آمارگیری مشاغل اضافه می‌شود.

ورود شاخص تفاوت دستمزد زنان و مردان در آمارگیری‌های ۹۷امید پارسا رئیس مرکز آمار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برخی افراد اشتغال‌های ناقص را بیکار برآورد می‌کنند، در حالیکه این تلقی اشتباهی است، چرا که آنها دارای سابقه کاری هستند.

پارسا تأکید کرد: اکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار مطلق در کشور وجود دارد و بیش از ۲ میلیون نفر هم دارای اشتغال ناقص هستند و  باید به فکر ایجاد شغل برای مشاغل ناقص بود.

وی افزود: تفاوت دستمزد زنان و مردان، دستمزد روستاییان و شهرنشینان و غیره از جمله برنامه‌هایی است که در سال ۹۷ به طرح آمارگیری مشاغل اضافه می‌شود. این امر هزینه زیادی را صرف می‌کند که امیدواریم دولت بودجه مناسبی را برای تقویت این بخش در نظر بگیرد.

رئیس مرکز آمار بیان کرد: برای اینکه بتوانیم مقایسه و نتیجه‌گیری صحیحی از عملکرد مدیران داشته باشیم باید داده‌های آماری را تقویت کنیم.

وی در خصوص آمار‌های مربوط به خط فقر، تشریح کرد: متولی ارائه جزئیات خط فقر وزارت کار است و پیگیری‌های مربوط به این داده‌ها باید از طریق این وزارتخانه دنبال شود، بنابراین مرکز آمار رسالتی در این حوزه ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مرکز آمار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
به فکر ازدواج جوانان هم باشید که سنشون بالا رفته
آخرین اخبار