سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هدف اصلی برخی کشور‌های غربی این است که مانع از برگزاری رقابت‌های جام جهانی در روسیه شوند.

زاخارووا: هدف کشور‌های غربی ممانعت از برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال در روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مصاحبه ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با شبکه پنج تلویزیون روسیه، از وی سوال شد که آیا این احتمال وجود دارد که روسیه طی برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال توسط کشورهای غربی منزوی شود. وی در پاسخ به این سوال گفت: «من این استنباط را دارم که (برخی کشورهای غربی در آرزوی) این هستند که به هر وسیله ممکن، جام جهانی را از روسیه به جای دیگری منتقل کنند. همه چیز روی توپ فوتبال متمرکز است، توپی که روی زمین فوتبال روسیه خواهد افتاد.»

روابط میان روسیه و غرب در چند هفته اخیر و در پی مسموم شدن سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دختر وی یولیا در انگلیس رو به تیرگی نهاده است. در روزهای اخیر بیش از 25 کشور به نشانه همبستگی با انگلیس اعلام کردند بیش از 150 دیپلمات روسیه را از کشورهای خود اخراج خواهند کرد. لندن، مسکو را مسئول حمله به این جاسوس سابق روس و دخترش معرفی کرده است.

انگلیس اعلام کرده است هیچ یک از مقامات ارشد دولت این کشور یا اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در مراسم افتتاحیه جام جهانی روسیه شرکت نخواهند کرد. ایسلند نیز ضمن اعلام همبستگی با لندن اعلام کرد سران این کشور در این مراسم حضور نخواهند یافت.

روسیه نیز ضمن محکوم کردن این اتهامات، اقدامات مقابله جویانه در پیش گرفته است. 

انتهای پیام/

 اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره فرافکنی کشورهای غربی علیه مسکو همزمان با جام جهانی فوتبال

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
غربي ها در داخل ميخواهند سياست و ورزش فقط در ايران از هم جدا باشند و در ساير نقاط دنيا از هم جدا نباشند
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۲۸ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
ورزش چه ربطی به سیاست داره نادان های خارجی بخوابونم دهنش
آخرین اخبار