در شهرستان ملکشاهی بویژه در فصل بهار گیاهان متعدد خوراکی می رویند که مورد استفاده غذایی ساکنان واقع می شوند.

گیاهان خوراکی شهرستان ملکشاهی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;در شهرستان ملکشاهی بویژه در فصل بهار گیاهان متعدد خوراکی می رویند که مورد استفاده غذایی ساکنان واقع می شوند.

سفره غذایی مردم شهرستان ملکشاهی درفصل بهار به رایحه گیاهان خوش عطر و خوشمزه ای مانوس می گردد از جمله این گیاهان خوراکی می توان به "کنگر" اشاره کرد که از ساقه زمینی آن غذایی خوشمزه و پرخاصیت به صورتهای سرخ کرده و یا آب پز تهیه می شود و ضدکلسترول و چربی خون است، زیرا سرشار از ماده سینارین است.

از خانواده پیازچه های کوهی و وحشی می توان به تره وحشی، پیچک و والک نیز اشاره کرد که گیاهانی دارویی و پرخاصیت می باشند ودرخواص خود اغلب مشابه تره معمولی هستند که یکی از گیاهان و غذاهای غنی است.

والک در زیان محلی " بوره وله" نامیده می شود و در مناطق کوهستانی منطقه یافت می گردد این گیاه ضد آسم و ضدریزش مو و تصفیه کننده خون، سرشار از ویتامینc و ضد رطوبت است.

آوندل که در زبان محلی "ونگی" و در زبان فارسی گاهی به آن "کرفس کوهی" هم می گویند از گیاهان خوراکی معطر است که این گیاه نیز در ارتفاعات می روید و به صورت خام مورد مصرف خوراکی واقع می شود که سرشار از ویتامین c، ضد پرفشاری خون، ضد پربی خون و درمان روماتیسم است.

از گیاهی بنام "پویشک" غذایی بنام بورانی تهیه می شود و گاهی همراه با خرما مصرف می شود.

از دیگر گیاهان خوراکی شهرستان ملکشاهی می توان به انواع قارچ های دنبلان، چتری و گیاهی اشاره کرد که از هرکدام غذاهای لذیذی برسر سفره مردم جای گرفته است.

انتهای پیام/ د

گیاهان خوراکی در ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.