فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از اول تا دهم فروردین ۳۶ تصادف در جاده‌های جنوب استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ ستوده فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از اول تا دهم فروردین در ۳۶ سانحه رانندگی ۶ نفر کشته شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان افزود: در این حوادث ۵۶ نفر نیز مصدوم و معلول و مجروح شده‌اند که نسبت به دهه نخست فروردین سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۹ درصدی کل تصادفات هستیم، تصریح کرد: دلیل عمده تصادفات به ترتیب فراوانی تخطی از سرعت مطمئنه و مجاز، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم عبور، انحراف و تجاوز به چپ بوده است.

سرهنگ ستوده خاطرنشان کرد: واژگونی خودرو در جاده‌های جنوب استان در این مدت حدود ۳۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده که عمدتاً به علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است.

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به بالا رفتن حجم ترافیک جاده‌ای در روز‌های پایانی تعطیلات نوروزی تصریح کرد: پلیس با همه توان و استعداد خودرویی و پرسنلی خود در ایام باقی مانده از طرح نوروز با تخلفاتی که به طور مستقیم منجر به تصادف می‌شود و با جان مردم سر و کار برخورد خواهد کرد و خودروی رانندگانی که مرتکب دو تخلف همزمان حادثه ساز می‌شوند توقیف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس جهت تأمین امنیت ترافیکی و امنیت سفر با متخلفان برابر مقررات و بدون هیچ‌گونه اغماضی و قاطعانه برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ع

تصادفات رانندگی در محور جنوب استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار