سرعت غیر مجاز ، عامل اصلی در آسیب های جاده ای

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:سرعت غیر مجاز یکی از عامل های اصلی در تصادفات بوده که بیشترین میزان آسیب پذیری را به خود اختصاص داده است .

سرعت غیر مجاز ، عامل اصلی در آسیب های جاده ای

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سرهنگ رضا همتی زاده بیان کرد: سرعت غیر مجاز خطر سانحه و احتمال آسیب پذیری های جدی در تصادفات را افزایش می دهد ، چرا که سرعت باعث افزایش مسافت طی شده در زمان واکنش راننده و مسافت های لازم برای توقف خودرو می شود.

وی اظهارکرد: در سرعت های بالا عواقب خطای راننده بیشتر خواهد بود مثلا در یک حادثه هر چه سرعت وسیله نقلیه بیشتر باشدمقدار انرژی مکانیکی ( جنبشی) که باید توسط ضربه جذب شود بیشتر است و در نتیجه احتمال آسیب پذیری برای کاربران جاده ای بیشتر می شود .

رئیس پلیس راه ایلام افزود: سرعت زیاد و حوادث های ترافیکی رابطه بسیار پیچیده ای با هم دارند اما با زبان ساده تر می توان گفت هرچه سرعت وسیله نقلیه بالاتر باشد محدودیت دید راننده کاهش می یابد و توانایی راننده نسبت به کنترل خودرو کمتر می شودو هر لحظه احتمال تصادف برای راننده بوجود آورده و عکس العمل کنترل وسیله را برای راننده در مواقع بحرانی سخت خواهد کرد و زمان عکس العمل رانندگان در این برهه زمانی بین ۱/۵ تا ۴ ثانیه است که این یک ریسک بزرگ است .

سرهنگ همتی زاده در پایان به رانندگان توصیه کرد و ادامه داد: رانندگان عزیز با پرهیز از خطرات جاده ای ، آرامش در سفر را به خود و خانواده و دیگر کاربران جاده ای هدیه کنید .

انتهای پیام/ د

سرعت غیر مجاز عامل اصلی تصادفات جاده ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.