معاون سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان گفت: کنفرانس تاشکند بعد از پروسه کابل، مهمترین گام برای شکل‌گیری اجماع منطقه‌ای و جهانی به منظور مقابله با هراس‌افگنان و آوردن صلح در افغانستان است.

دولت از هر فرصتی برای آوردن صلح استفاده می کند/ پاکستان در پروسه صلح همکاری صادقانه نداشته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان گفت: کنفرانس تاشکند بعد از پروسه کابل، مهمترین گام برای شکل‌گیری اجماع منطقه‌ای و جهانی به منظور مقابله با هراس‌افگنان و آوردن صلح در افغانستان است.

جاوید فیصل افزود: با توجه به ارتباط کشورهای مختلف با طالبان، ضرورت اجماع منطقه‌ای در برابر مخالفین مسلح نیاز جدی است و حکومت در این زمینه گام‌های جدی برداشته است.

معاون سخنگوی ریاست اجرائی دولتت وححدت ملی بیان داشت: در حاشیه کنفرانس تاشکند، وزیر خارجه روسیه از محمد اشرف غنی، رئیس حکومت وحدت ملی خواسته است که نشست سه جانبه میان افغانستان، آمریکا و روسیه به منظور برقراری صلح در افغانستان برگزار شود. حکومت افغانستان روی این موضوع تامل خواهد کرد تا بتواند از هر فرصت برای آوردن صلح در کشور استفاده کند.

جاوید فیصل در بخش دیگر از سخنانش گفت: حکومت افغانستان از نخست وزیر پاکستان دعوت کرده است و این مقام پاکستانی در آینده نزدیک به کابل می‌آید. هدف از دعوت نخست وزیر پاکستان، بحث روی همکاری‌های جدی و احیای اعتماد میان دو کشور است.

آقای فیصل افزود که مبارزه با تروریسم همکاری صادقانه دو کشور را می‌طلبد و پاکستان هنوز در این امر همکاری صادقانه نکرده است.

معاون سخنگوی ریاست اجرائی همچنین از آمادگی دولت این شور برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی سخن گفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.