توجه به حقوق عموم مردم از مهمترین مؤلفه‌های مورد نظر نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در بازدید از طرح‌های نوروزی مازندران گفت: فرماندهی انتظامی استان در ایام تعطیلات نوروز به هر آنچه که برای امنیت و آسایش مردم در سفر‌های نوروزی اندیشه شده بود به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: نیروی انتظامی برای تامین امنیت مردم، چندین راهبرد را در سفر‌های نوروزی در نظر گرفته است که از جمله آن می‌توان به مدیریت ترافیک و ارائه خدمات ترافیکی به مردم، پیشگیری از وقوع جرم که از خواسته‌های عامه مردم است و توسعه منزلت اجتماعی پلیس اشاره کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، توجه به حقوق عموم مردم را از مهمترین مؤلفه‌های مورد توجه نیروی انتظامی در این راهبرد‌ها عنوان کرد و گفت: تسهیل در ارائه خدمات قضائی به مردم در ایام نوروز و حضور پلیس در همه صحنه‌های خدمات رسانی برای حفظ امنیت گردشگران نوروزی از موارد مورد نظر پلیس در ایام تعطیلات نوروزی است.

سردار شرفی با اشاره به این که نظارت بر مجموعه نیروی انتظامی و کارکنان نیرو از دیگر راهبرد‌های فرماندهان در تدابیر اتخاذ شده است، افزود: نیروی انتظامی با توجه به گستردگی مأموریت‌ها چهار روش نظرسنجی و دریافت پیشنهاد‌ها و انتقاد‌ها در خصوص نحوه عملکرد پلیس را معرفی کرده است.

وی گفت: تماس‌های کنترلی ۱۱۰، داده‌های سامانه ۱۹۷، مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری و نظارت‌های فرماندهی که با بررسی‌های انجام شده پلیس توانسته رضایت ۸۸ درصد مردم را جلب کند.

وی با اشاره به رضایت نداشتن ۱۲ درصد مردم از کارکنان نیروی انتظامی، استفاده از نیرو‌های کمکی در اجرای طرح‌های نوروزی را از جمله موضوعات مورد بحث در این زمینه برشمرد و افزود: با شناسایی کارکنانی که موجب این نارضایتی شده اند ضمن توجیه و یا جابجایی آنان، درصدد رفع این مشکل هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ارتقاء فرهنگ ترافیک، توسعه زیر ساخت‌های رفاهی و خدماتی در محور‌های ورودی به شهرستان‌ها را از مهمترین موضوعات مورد توجه در کاهش حجم ترافیک در ورودی و یا معابر شهرستان‌ها برشمرد.

سردار شرفی نصب دوربین‌های مداربسته در مناطق آلوده و جرم خیز، ایجاد بستر‌های ارتباطی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در رسیدگی به پرونده‌های مراجعان و ایجاد واحد‌های سیار انتظامی در سطح شهرستان‌ها را از برنامه‌های پلیس پیشگیری در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح‌های انتظامی و اجتماعی شاهد کاهش چشمگیر جرایم در سال ۹۶ بوده ایم.
انتهای پیام/آ

مهمترین مؤلفه‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت حقوق مردم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار