معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکزخرید و اماکن عمومی شهرستان اسفراین انجام شده است.

نادر نیک پرست معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ افزود: توسط اکیپ‌های بازرسین بهداشت محیط در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی بیش از ۱۳۰۰ مورد بازرسی‌های بهداشتی از مراکزخرید و اماکن عمومی و بین راهی و اسکان‌های موقت در اسفراین بعمل امده است.
وی گفت:: تعداد ۲۵ مورد بازرسی‌های مشترک با سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط با طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان اسفراین انجام شده و در این باررسی‌ها ۱۰ مرکز و مکان متخلف بهداشتی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است.
نیک پرست ازمعدوم سازی ۱۵۰۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: توسط بازرسین بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی اسفراین تعداد ۳۰ مورد اخطار صادره ناشی از تخلف بهداشتی بحرانی و غیر بحرانی، تعداد ۹ مورد نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه مواد غذایی انجام شده است.
وی گفت:: همچنین بیش از ۵۰۰ مورد اقدام برجسته و شاخص شامل توزیع استیکر و پمفلت بهداشتی، پیگیری شکایات مردمی از طریق سامانه و یا تلفنی، بررسی شکستگی لوله آب و نمونه برداری آب شرب از دیگر خدمات ارائه شده توسط بازرسین بهداشت محیط در این ایام بوده است
گفتنی است: طرح بسیج سلامت نوروزی از نیمه دوم اسفند ماه آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
انتهای پیام/آ


بازرسی‌های بهداشتی از مراکزخرید و اماکن عمومی اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.