مدیرکل هواشناسی مازندران در رابطه با سامانه ناپایدار جوی و وزش باد شدید عصر امروز جمعه ۱۰ فروردین به فعالان دریای خزر توصیه کرد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی، جوی و اقیانوسی از بعدازظهر امروز ۱۰ فروردین همزمان با عبور سامانه جوی ناپایدار از منطقه، شاهد وزش باد شدید از سمت شمال و شمال غربی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مواج شدن دریای خزر از پیامد‌های این سامانه ناپایدار است، افزود: اوج فعالیت این سامانه صبح شنبه خواهد بود که ضمن کاهش محسوس دما، بارش‌ها در استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: این سامانه تا روز یکشنبه ۱۲ فروردین کم و بیش تدوام خواهد داشت و از عصر یکشنبه بتدریج از میزان ناپایداری و ابرناکی کاسته می‌شود.

رضوی افزود: در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل ونزدیک به ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه (۷۲ کیلومتر بر ساعت) پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بیشینه ارتفاع موج نیز در مناطق نزدیک ساحل ۳.۷ متر و در فراساحل تا ۴.۵ متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: توصیه می‌شود همه فعالان دریای خزر شامل: صیادان کیلکا وماهیان خاویاری، تعاونی پره، شناور‌های گردشگری، دریابانی وحتی شرکت‌های کشتیرانی و نفتی در این مدت از فعالیت در دریا خودداری کنند.
انتهای پیام/آ

خودداری از فعالیت‌های دریایی تا اطلاع ثانوی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار