رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه گفت: با نصب داربست امکان بازدید گوردخمه صحنه در نوروزی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید اکبری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه با بیان اینکه گوردخمه دربند صحنه در سمت راست رودخانه دربند و در دامنه کوه شوق علی واقع شده است، اظهار کرد: قدمت این گوردخمه به زمان ماد‌ها باز می‌گردد و مردم محلی به آن قبرکیکاوس، فرهاد تراش و گور شیرین و فرهاد می‌گویند.
وی ادامه داد: این گوردخمه دو طبقه است و ۵۰ متر از سطح رودخانه ارتفاع دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه به فراهم کردن زمینه بازدید گردشگران از این گوردخمه اشاره کرد و افزود: به دلیل ارتفاع گوردخمه از سطح زمین تا پیش از این بازدید از آن تنها برای کوهنوردان امکانپذیر بود.
وی اضافه کرد: در این راستا در نوروز امسال با نصب داربست این امکان را برای میهمانان نوروزی فراهم کردیم تا بتوانند از نزدیک بازدیدی از گوردخمه دربند صحنه داشته باشند که تاکنون با استقبال گسترده‌ای نیز مواجه شده است.
اکبری با بیان اینکه امکان بازدید از این گوردخمه تا ۱۴ فروردین برای گردشگران و میهمانان نوروزی وجود دارد، یادآورشد: ساعات بازدید از گوردخمه از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۲ شب است.
 
انتهای پیام/پ
 

بازدید از اماکن گردشگری شهرستان صحنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.