امانی گفت: آمار تجمعی متوسط تردد ساعتی از آغاز طرح نوروزی تاكنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد كه بیانگر تمایل هموطنان به سفرهای جاده ای است.

جاجایی چهار میلیون و ۷۲۰ هزار مسافر تا هفتم فروردین‌ماه/ رشد ۶/۴ درصدی سفرها نسبت مدت مشابه در نوروز ۹۶به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای؛ داریوش امانی معاون حمل ونقل این سازمان اظهار کرد: بر اساس آمار تردد مسافر از پایانه های مرزی جاده ای تعداد ۸۸۰ هزارو ۸۶۰ مسافر در مدت زمان مذكور، تردد داشتند كه از این تعداد ۳۶۷ هزار و ۶۴۲ نفر مسافر ورودی و ۵۱۳ هزار و ۲۱۸ نفر مسافر خروجی از مرز بوده است.

وی پر ترددترین مرزها را به ترتیب شامل مهران، بازرگان، ‌شلمچه، رازی و بیله سوار برشمرد و گفت :سهم اتوبوس، مینی بوس و سواری كرایه در جابه جایی مسافران در مدت زمان مذكور به ترتیب برابر با۱۸/۹,۲۲/۷,۵۸/۴درصد بوده است.

امانی در ادامه افزود : آمارهای ثبت شده از تردد وسایل نقلیه در جاده های كشور در هفتمین روز از فروردین ماه نشان می دهد آمار متوسط تردد ساعتی از محورهای مواصلاتی و برون شهری كشور نسبت به روز قبل بیش از۰/۴درصد افزایش را نشان می دهد كه به ترتیب بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استانهای البرز، تهران، قزوین، مازندران و گیلان به ثبت رسیده است .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری تصریح کرد: آمار تجمعی متوسط تردد ساعتی از آغاز طرح نوروزی تاكنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد كه بیانگر تمایل هموطنان به سفرهای جاده ای است.

این مقام مسئول در خاتمه یادآور شد: فعالان حمل و نقل جاده ای اعم از مسئولان شركت ها و نمایندگی ها و رانندگان تلاشگر تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت هم وطنان گرامی هستند و با توجه به تعطیلات پیش رو و آغاز دور دوم سفرهای نوروزی از هم وطنان عزیز و گرامی درخواست می شود نسبت به زمان سفر خود مدیریت کنند. همچنین با دریافت اطلاعات از سامانه جامع ۱۴۱ و سامانه پیام كوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ با اطمینان خاطر و آگاهی از وضعیت راه ها مسافرت کرده و بازگشت از سفر خود را با توجه به شرایط ترافیكی راه ها تنظیم نمایند.

انتهای پیام/

بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استانهای البرز، تهران بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار