کارشناس شبکه فرانس ۲۴ گفت که فرانسه نیز به نوبه خود به عربستان سلاح می‌فروشد و برخی از این سلاح‌ها در بمباران یمن استفاده می‌شود.

اذعان شبکه فرانس 24 به استفاده عربستان از سلاح‌های فرانسوی در بمباران یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، «باتیست فالووز»، کارشناس این شبکه، گفت  سعودی‌ها با سلاح‌های فرانسوی یمن را بمباران می‌کنند.

وی درباره اتهام زنی وزیر امور خارجه فرانسه به ایران درباره ارسال سلاح به یمن گفت: آمریکا و عربستان سعودی که دشمنان بزرگ ایران محسوب می‌شوند، از مدت‌ها قبل این کشور را به تسلیح انصارالله متهم کردند. آن‌ها در تایید این اتهامات موشک‌هایی را به نمایش گذاشتند.

این کارشناس در ادامه تصریح کرد برای آنکه درکی از پس‌زمینه این تحولات داشته باشیم باید یادآوری کنیم که فرانسه نیز به نوبه خود همچون آمریکا به عربستان سعودی سلاح می‌فروشد و بر اساس گزارش عفو بین الملل برخی از این سلاح‌های فرانسوی در بمباران یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره علت اتهام زنی اخیر فرانسه به ایران نیز توضیح داد: شاید ژان ایو لودریان در برهه‌ای حساس به دنبال اعمال فشار بر ایران است زیرا بحث آینده ایران در عرصه بین الملل در هفته‌های پیش رو مطرح است. دوازدهم ماه مه آینده آمریکا درباره خروج از توافقنامه ایران تصمیم می‌گیرد. آمریکا برای باقی ماندن در این توافقنامه خواستار بازنگری کامل در آن است.

کارشناس فرانس بیست و چهار در پایان خاطرنشان کرد: اگر اصلاحاتی جدی در توافقنامه ایران حاصل نشود، باید آن را تمام شده تلقی کرد. روزنه‌های امیدی که باقی مانده بود نیز با انتصاب اخیر دو تندرو یعنی مایک پمپئو و جان بولتون از بین رفت. به ویژه جان بولتون در مقام مشاور امنیت ملی. این دو نفر به خصومت با ایران شهره هستند. یکی از امید‌های ضعیف (برای نجات این توافقنامه) شاید سفر مکرون به آمریکا باشد. رئیس جمهور فرانسه بیست و پنجم و بیست و ششم آوریل به واشنگتن سفر و با دونالد ترامپ دیدار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار