دهناد با اشاره به رتبه ی نخست کشوری قم در دیتا گفت:هم اکنون یک صد هزار مشترک در استان از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

 رتبه ی نخست کشوری قم در دیتابه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛دهناد،مدیرمخابرات منطقه قم با اشاره به اینکه تا نوما یکی از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌های ارتباطی در دنیای معاصر است گفت:تار نوری مخابرات ایران موسوم به (تانوما )امسال به چهل هزار واحد تجاری و مسکونی شهر قم گسترش می‌یابد، در این فناوری کابل های مسی جمع‌آوری و به جای آن از فیبر نوری برای انتقال داده‌ها استفاده می شود.

وی افزود: به منظور استفاده از این فناوری ظرفیت‌سازی برای حدود چهل هزار مشترک ایجاد شده که مجتمع های مسکونی و تجاری می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیر مخابرات منطقه قم تصریح کرد: استفاده از فیبر نوری سرعت و کیفیت انتقال داده‌ها را ارتقا می‌دهد و امکان استفاده از تلفن، ویدئو،صدا و داده ها از جمله شبکه های تعاملی تلویزیون را فراهم می‌کند .

دهناد با اشاره به اینکه در سال ۹۶ حدود پنج میلیارد تومان برای خرید بهترین تجهیزات در بخش دیتا هزینه شده است گفت: هم اکنون یکصد هزار مشترک در قم از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به علت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده استان قم رتبه اول در زمینه ی دیتا را در کشور به دست آورده است.

مدیر مخابرات منطقه قم در ادامه سرمایه گذاری ۸۳ میلیارد تومانی در بخش تلفن همراه را مورد توجه قرار داد و گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و چهارصدو پنجاه هزار تلفن همراه در استان قم فعال است.

انتهای پیام/ش

سرمایه گذاری در دیتای قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار