بیش از ۲۰۰ دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی با ارسال نامه‌ای به سنا، نسبت به شرایط نابسامان وزارت خارجه این کشور ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از دیپلمات‌های سابق آمریکایی که رقمشان هم از۲۰۰ نفر هم تجاوز می‌کند با نوشتن نامه‌ای، وضعیت نابسامان دستگاه دیپلماسی آمریکا و ضرورت بهبود فوری شرایط وزارت خارجه این کشور را گوشزد کردند.

«نیکلاس برنز» معاون سیاسی سابق وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته است که این نامه فریادی است که از اعماق قلب‌های کسانی است که از دیدن وضعیت ناامیدکننده وزارت خارجه و به حاشیه رانده شدن دیپلماسی در دوره تصدی ترامپ، رنج می برند.

برنز همچنین ابراز امیدواری کرده که پاپمئو باید با ادامه روشی که در یک سال اخیر در سیا در پیش گرفته بوده و با حمایت از بدنه متخصص مجموعه وزارت خارجه، شرایط این وزارتخانه را سر و سامان دهد.

نویسندگان نامه به تصمیم ترامپ برای کاهش ۲۰ میلیارد دلاری بودجه وزارت خارجه هم اعتراض کرده‌اند و از سناتور‌ها خواسته‌اند که این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا را با ناکامی مواجه کند و بودجه ۶۰ میلیارد دلاری فعلی را حفظ کنند.

نگارندگان نامه از بلاتکلیف ماندن پست‌های مهم وزارت خارجه آمریکا هم ابراز ناخرسندی کرده‌اند؛ پست‌های مهمی که فعلاً متصدیانی موقت دارد.

این پست‌های خالی به این شرح‌اند: ۸ معاون از مجموع ۹ معاونت، ۵۰ سفیر و ۱۶ دستیار وزیر از مجموع ۲۲ دستیار.

نامه این ۲۰۰ دیپلمات پیشین هم خطاب به رئیس جمهوری‌خواه و اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی سنا است و در آن از سناتور‌ها خواسته شده که از پامپئو در خصوص برنامه‌هایش برای «بازگرداندن قدرت و نفوذ دیپلماسی آمریکایی» سوال شود.

گفتنی است، ۲۲ اسفند ماه سال گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توییتری، از حذف «رکس تیلرسون» از سکان وزارت خارجه و پیشنهاد «مایک پامپئو»، رئیس فعلی سیا برای جایگزینی تیلرسون خبر داد؛ بعد‌ها مشخص شد که ترامپ پیش از برکناری توئیتری تیلرسون، به وی اطلاع نداده بوده است.

انتهای پیام/

۲۰۰ دیپلمات سابق آمریکایی از وضع وزارت خارجه این کشور ابراز نگرانی کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار