هیات کنگره ایالات متحدۀ آمریکا قبل از ظهر امروز با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی این کشور دیدار کردند.

دیدار هیات کنگره آمریکا با رهبران دولت وحدت ملی افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات کنگره ایالات متحدۀ آمریکا قبل از ظهر امروز با محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی این کشور دیدار کردند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفت: همکاری مشترک در راستای مبارزه با تروریسم و استراتژی جدید ایالات متحدۀ آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، تحولات مثبتی را به وجود آورده است و امروز نسبت به هر زمان دیگر به اهداف خود نزدیک شده ایم.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که بدون نظام مردم‌سالار، نظام دیگری در افغانستان نتیجه نمی دهد و مردم نیز خواهان آن بوده و از آن حمایت می کنند.

وی افزود که حکومت وحدت ملی متعهد به برگزاری انتخابات مجلس، شوراهای ولسوالی ها و ریاست جمهوری می باشد.

خانم نانسی پلوسی، رئیس هیات کنگره ایالات متحدۀ آمریکا نیز بیان داشت که دستاوردها و پیشرفت های سه سالۀ حکومت افغانستان مملو از امید بوده و با تطبیق برنامه های حکومت، صلح و ثبات در افغانستان تامین خواهد شد.

طرفین در این دیدار درباره پروسه صلح، حضور فعال زنان در بخش های مختلف، رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، نقش بخش خصوصی، صادرات و واردات، ترانزیت، همکاری های منطقه ای، تطبیق پروژه های بزرگ منطقه ای، انتخابات و مبارزه علیه فساد و مواد مخدر بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار