سرهنگ خدایاری گفت: درحال حاضر وضعیت ترافیکی در آزادراه قم - تهران از سمت تهران نیمه سنگین و روان و از سمت قم عادی و روان است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سرهنگ احمد خدایاری ،جانشین سرپرست پلیس راه قم، گفت: کمربندی امام علی(ع) از تقاطع 72 تن تا امامزاده جمال قم و برعکس و همچنین مسیر رفت و برگشت محور قم - سلفچگان نیمه سنگین است و ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان عادی و روان می باشد.

وی اضافه کرد:با توجه به در پیش بودن تعطیلات پیش بینی می کنیم در ساعات بعدازظهر، ترافیک درتمام محورهای مواصلاتی استان پرحجم باشد.

وی به رانندگان توصیه کرد: قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند و هنگام رانندگی از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن یا صحبت کردن با تلفن همراه خودداری کنند.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

خدایاری ادامه داد: دراین ایام 53 درصد حوادث رانندگی به دلیل توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی گزارش شده است و 40 درصد مربوط به واژگونی و خروج از محور بدون برخورد با سایر خودروها بوده است.

خدایاری افزود: رانندگان باید به میزان هر 2 ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه استراحت کافی داشته باشند و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهند.

وی از رانندگان درخواست کرد: زمانی که تصادفی رخ می دهد خودروها را به منتهی الیه سمت راست محور هدایت کنند و منتظر کارشناسان باشند.

انتهای پیام /ح

ترافیک در آزادراه تهران - قم نیمه سنگین و روان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار