معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: نمایشگاه نوروزگاه ایران آداب، رسوم و سنت‌های ایرانیان در نوروز را در قالب نمایشگاه به تصویر کشیده است.

نمایشگاه نوروزگاه ایران، نوروز ایرانیان را به مشهد آورده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا واقع در نمایشگاه بین المللی مشهد  در گفتگو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه و همچنین برگزاری شب‌های فرهنگی استان‌ها در نمایشگاه به نمایش گذاشتن کلکسیونی از فرهنگ کهن، آداب و رسوم ایرانیان است که در پر کردن اوقات فراغت، شناخت فرهنگ ایرانیان، غنای فرهنگی و انسجام بخشی هویت فرهنگی ایرانیان بسیار موثر است.


وی با بیان اینکه تاکنون و در ایام نوروز بیش از ۸ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کرده اند و ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: اولویت اول زائرین زیارت امام رضا (ع) است ولیکن بررسی‌ها نشان داده است که زائرین در مدت اقامتشان در مشهد به طور میانگین ۲.۵ بار به زیارت می‌روند و سایر زمان‌ها و ایام باید برای پر کردن بهینه وقت آن‌ها فکری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: هر چقدر بتوانیم از طریق برنامه‌های فرهنگی و هنری مناسب بقیه اوقات زائرین و مجاورین را پر کنیم ارزشمند است و یکی از مکان‌هایی که می‌تواند کارکرد فرهنگی و هنری در پرکردن اوقات فراغت داشته باشد نمایشگاه بین المللی مشهد است.

حسینی با بیان این که در ایام نوروز نورزوگاه‌ها در سطح استان فعال شده است گفت:در ایام نوروز ورزش‌های بومی محلی در سرتاسر استان در حال اجراست که این فعالیت‌ها در راستای یکی از راهبرد‌های هفت گانه استان یعنی ارتقای فرهنگی است.

وی افزود: طرح جامع تعاملات گرم در استان خراسان رضوی در سه سطح در حال پیگیری است. سطح اول برنامه‌های سه گانه علمی، هنری و ورزشی است که با رویکرد هویت بخشی محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: سطح دوم ارائه خدمات علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری است که می‌تواند ارائه گردد و سطح سوم نیز برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است که نمایشگاه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا در این قلمرو معنا می‌شود.

حسینی نمایشگاه بین المللی مشهد را نمایشگاهی تمام ساحتی دانست و گفت: نمایشگاه صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، سوغات و هدایا یکی از نمایشگاه‌هایی است که ساحت‌های اقتصادی، اجتماعی و بویژه فرهنگی را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ غرفه وجود دارد که ۱۳۰ صنف را توانسته است به مشارکت دعوت نماید و جذب سرمایه و سرمایه گذاری از کارکرد‌های دیگر این نمایشگاه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری آئین‌ها و هنر بومی محلی ضمن شناسایی فرهنگ مناطق مختلف محیط مفرح و شادی را بویژه در ایام نوروز برای مجاورین و زائرین فراهم ساخته است.

حسینی با اشاره به وجود ۳۰ میلیون زائر سالانه و ۳ میلیون مجاور افزود: باید غنای فعالیت‌های فرهنگی استان را افزایش دهیم و نمایشگاه بین المللی مشهد ظرفیتی بی بدیل است که متناسب با ایام در فصول مختلف سال به این موضوع می‌تواند کمک کند.

وی افزود: برای اولین بار است که در ایام پیک زائر و در نوروز، نمایشگاه نوروزی آن هم با موضوع فرهنگ موجب شده است نوروز ایرانیان به مشهد و نمایشگاه بین المللی آورده شود.

انتهای پیام//ا.س
 

بازدید معاون استاندار خراسان رضوی از نمایشگاه نوروزگاه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.