محققان در جزیره‌ای در شمال آمریکا، اثر یا جای پاهایی را پیدا کرده‌اند که قدمتشان به حدوداً ۱۳ هزار سال پیش می‌رسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان در جزیره‌ای اطراف غرب کانادا، شمال امریکا، اثر یا جای پاهایی را پیدا کرده‌اند که قدمتشان به حدوداً ۱۳ هزار سال پیش می‌رسد. گفته شده که این رد پاها متعلق به دو فرد بزرگسال و یک کودک است که احتمالا از آسیا به آنجا مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس نتایج تحقیقات، دانکن مکلارن، استاد انسان شناسی دانشگاه ویکتوریا و موسسه هاکائی خاطرنشان کرده که مجموعاً ۲۹ رد پا طی کاوش های صورت‌گرفته از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به دست آمده و بر اساس آن می‌توان دریافت انسان‌ها از حدود ۱۳ هزار سال پیش در سواحل بریتیش‌کلمبیای اقیانوس ارام حضور داشته‌اند.


بیشتر بخوانید: ماجرای اسکلت‌های پنج هزار ساله در شهر سوخته چیست؟


مطالعه همچنین مشخص می‌کند که این منطقه در حدود ۱۱ هزار و ۷ صد سال پیش، قبل از پایان آخرین عصر یخبندان در این قاره بدون یخ بوده است.

قدیمی‌ترین ردپای انسان کشف شد! +تصاویر

منطقه‌ای که رد پاها در آن‌جا کشف شده
قدیمی‌ترین ردپای انسان کشف شد! +تصاویر
در عکس سمت چپ، جای انگشتان، پاشنه و قوس پا مشخص شده.
عکس سمت راستی نمونه دیجیتالی رنگ‌افزودهٔ همان تصویر است

این کشف فرضیه‌ای را تقویت می‌کند که بر این باور است اولین انسان های واردشده به شمال امریکا از طریق یک راهروی زمینی بدون یخ ساحلی به منطقه موسوم به بریتیش کلمبیا رسیده‌اند. با این حال، هنوز نمی‌توان از چنین فرضیه‌ای بآسانی حمایت کرد زیرا این ناحیه کانادا بسیار ناهموار و سخت‌گذر و پوشیده از جنگلهای متراکم است و فقط با قایق می‌توان به آنجا دسترسی داشت.
نویسندگان تحقیق ابراز امیدواری کرده‌اند با کاوشهای بیشتر و روشهای دقیق تر بتوان نور بیشتری بر این جنبه درسایه‌ماندهٔ تاریخ تاباند و اطلاعات افزون تری از اولین زیستگاه های انسانی در امتداد ساحل غربی امریکای شمالی به دست آورد.

منبع: سلامت انلاین

انتهای پیام/

کشف قدیمی‌ترین رد پای انسان در شمال امریکا

 

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار