به سبب ورود سامانه بارشی به کشور امروز و فردا وزش باد شدید گاهی گرد وخاک دراستان‌های کرمانشاه، تهران، البرز پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در روز پنج شنبه در غالب مناطق کشور به ویژه سواحل خرز و استان اردبیل افزایش دما رخ خواهد داد که در استان‌های ساخلی خزر به ویژه گیلان و اردبیل با وزش باد شدید جنوبی همراه است.

همچنین به سبب ورود سامانه بارشی به کشور در روز پنج شنبه و جمعه وزش باد شدید گاهی گرد وخاک دراستان‌های آذربایجان غربی وشرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، تهران، البرز، قزوین، مرکزی، همدان ولرستان پیش بینی می‌شود.

افزایش دما در مناطق سواحل خزر / وزش باد شدید از امروز

گفتنی است در این دو روز به سبب باد شدید بر روی عراق، پدیده باد و گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی استان‌های نوار غربی ازجمله خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی پیش بینی می‌شود.

با فعالیت این سامانه بارشی از ظهر پنج شنبه در بخش‌های از شمال غرب و غرب رگبار باران، گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باید شدیدپیش بینی می‌شود.

در روز جمعه گستره بارش‌ها علاوه بر شمال غرب و غرب مناطق جنوب غرب، دامنه زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و از ظهر این روز سواحل دریای خزر را نیز برمی گیرد. در روز جمعه در بخش‌های مرکزی وشرقی کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گردو خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین در روز جمعه در برخی نقاط آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین آبگرفتگی معابر عمومی واحتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

شایان ذکر است از بعدظهر جمعه و به ویژه در روز شنبه با شمالی شدن جریانان درنیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه سلیسوس پیش بینی می‌شود.

روز‌های جمعه وشنبه به سبب وزش باد شمالی، دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.

 

افزایش دما در مناطق سواحل خزر / وزش باد شدید از امروز

افزایش دما در مناطق سواحل خزر / وزش باد شدید از امروز

افزایش دما در مناطق سواحل خزر / وزش باد شدید از امروز

انتهای پیام/

آبگرفتگی معابر عمومی در استانهای تهران و البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار