۴ نفر بر اثر گاز گرفتگی در چادر مسافرتی به بیمارستان شهدای محمود آباد منتقل شدند.

اشکپور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در ساعت ۳:۵۸ بامداد امروز پنجشنبه ۹ فروردین طی تماسی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ آمل در خواست کمک شد.

وی با بیان اینکه حادثه در محمودآباد خیابان آزادی اتفاق افتاد، افزود: این خانواده برای ایجاد گرما در داخل چادر اقدام به روشن کردن گاز پیک نیک کرده بودند که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

اشکپور گفت: این افراد که دختر بچه ۶ ساله و پسربچه ۹ ساله و دو خانم ۴۵ و ۲۳ ساله بودند توسط تیم‌های اورژانس ۱۱۵ محمودآباد پس از انجام اقدامات لازم پیش بیمارستانی نظیر اکسیژن تراپی، برقراری رگ باز و انجام پالس اکسیمتری به بیمارستان شهداء محمودآباد منتقل شدند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران افزود: خوشبختانه حال هیچ یک از مصدومان وخیم اعلام نشد.

وی گفت: استفاده از زغال و گاز پیک نیک در داخل چادر‌های مسافرتی در فضای بسته برای ایجاد گرمایش اقدام خطرناکی است که موجب مسمومیت شدید و حتی مرگ می‌شود.

اشکپور افزود: در صورت بروز علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن که در ابتدا شبیه سرماخوردگی همراه با سوزش چشم‌ها و آبریزش است سریعا عامل ایجاد گاز co را از فضای بسته خارج کرده و افراد را به فضای باز منتقل کنید در صورت بروز سردرد و سرگیجه و حالت تهوع با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام/آ

قاتل خاموش در کمین مسافرین نوروزی

برچسب ها: اورژآنس ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.