یک حقوقدان، سیاستمدار و روزنامه‌نگار آلمانی از تحویل قایق‌های گشتی ساخت آلمان به عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک حقوقدان، سیاستمدار و روزنامه نگار آلمانی از تحویل قایق‌های گشتی ساخت آلمان به عربستان سعودی انتقاد کرد.

«یورگن تودنهوفر» ۷۸ ساله که عضو حزب دموکرات مسیحی بوده و به مدت پنج دوره نیز در پارلمان سراسری فدرال آلمان (بوندس تاگ) به عنوان نماینده عضویت داشته است، در وب سایت خود نوشت: «باید به تحویل بیشتر قایق‌های گشتی آلمانی به عربستان، "نه" بگوییم.»

وی در ادامه افزود: «با صدور مجوز تحویل این ادوات نظامی در واقع دولت جمهوری فدرال آلمان به طور واقعی در جنگ سعودی‌ها در مناطق شمالی یمن مشارکت می‌کند که این مشارکت به معنای گرسنگی دادن هدفمند کامل یک ملت از طریق مشروعیت بخشی به حصر دریایی سعودی‌ها علیه یمنی‌هاست.»

تودنهوفر تاکید کرد: «همین تازگی‌ها بود که چند هفته‌ای در مناطق جنگی یمن حضور داشتم. در آن زمان، هر روز صدای بمب افکن‌های متجاوز سعودی را می‌شنیدم و قربانیان این بمب‌ها و گرسنگان را شاهد بودم. هرگز فکرش را هم نمی‌کردم روزی فرا رسد که دولت آلمان در این قتل‌عام دست داشته باشد.»

این حقوقدان و قاضی آلمانی در ادامه خاطر نشان کرد: «این چه تجارت کثیفی است؟ مگر دولت آلمان قول نداده بود از صدور تسلیحات به مناطق جنگی و آن‌هایی که در جنگ یمن مشارکت دارند، خودداری کند؟ بنابراین برداشت من این است که ملت آلمان دوباره در خصوص صدور تسلیحات، فریب خورده‌اند.»

انتهای پیام/

انتقاد روزنامه‌نگار آلمانی از فروش قایق‌های آلمانی به عربستان

برچسب ها: آلمان ، عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار