کارشناسان معتقدند نرخ این روز‌های دلار جدی نیست، بنابراین برای تحلیل دقیق‌تر باید تا ۱۵ فروردین ماه منتظر بمانیم.

نرخ این روزهای دلار، جدی نیست/ بانک مرکزی اجازه شکل گیری بورس ارز را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در روزهای ابتدایی سال ۹۷، قیمت دلار از مرز 5 هزار تومان فراتر رفت؛دیروز نیز نرخ آزاد دلار به رقمی بالاتر از 5 هزار تومان سرک کشید و امروز این نرخ  اعلام نشد. کارشناسان بر این باورند که علت این موضوع افزایش چندین باره نرخ  این ارز است.

به نظر می رسد معامله گران غیررسمی در روزهای ابتدایی سال جدید بازار را در دست گرفته اند و در نبود بازیگران بازارساز و وجود تقاضای مسافری قیمت را به سوی مرزهای بالاتر هدایت کرده اند.

البته اخباری مانند برگشت جان بولتون به کاخ سفید، خروج احتمالی آمریکا از برجام و تنش های منطقه ای با عربستان نیز در رشد قیمت دلار بی تاثیر نبوده اند.

طهماسب مظاهری رئیس بانک مرکزی دولت نهم در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه در این باره اظهار کرد: این نرخ‌ها جدی و واقعی نیستند. برای پیش بینی و تحلیل روند نرخ ارز به ویژه دلار باید منتظر اتمام تعطیلات نوروزی باشیم، بنابراین  برای پیش بینی و تحلیل رشد واقعی نرخ دلار باید منتظر فرا رسیدن 15 فروردین باشیم.بعد از این تاریخ می توان اظهار نظر متقنی در این باره داشت.

بانک مرکزی اجازه شکل گیری بورس ارز را نمی‌دهد

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه می‌گوید: متأسفانه در کشور ما برای نرخ گذاری ارز بازار دقیق و معینی وجود ندارد، بعبارتی اصلا مشخص نیست که نرخ ارز کجا و چگونه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: هر صرافی نرخ خاصی را برای خود تعیین می‌کند.

این منبع آگاه تصریح کرد: بانک مرکزی نیز اجازه شکل گیری بورس ارز را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی متناسب با تقاضای واقعی ارز ،ابزارهای بسیار زیادی برای کنترل نرخ آن دارد، افزود: نظام مالی و پولی کشور باید تجار را به سمت ارزهای غیردلار هدایت کند.

این منبع آگاه تأکید کرد: اگر بانک مرکزی به سمت انعقاد پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه حرکت کند، تجار نیازی به سرمایه گذاری بر روی ارز‌هایی همچون دلار نخواهند داشت.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی باید با راهکارهای جدی وارد کنترل نرخ ارز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ دلار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
فعلا كه حرف هاي شما مثل جوك ميماند ،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
ای وای پس سایر اجناس هم گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
بانک مرکزی باید بر قیمت ارز نظارت کنه
آخرین اخبار