کاهش رتبه تصادفات جاده ای در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۱۰ سال گذشته رتبه تصادفات جاده‌ای این استان با کاهش ۲۶ پله‌ای مواجه بوده است.

کاهش رتبه تصادفات جاده ای در اردبیل

علی رحمتی ،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: در سال ۸۷ رتبه تصادفات جاده‌ای این استان ۲۹ بود و وضعیت مطلوبی نداشتیم.

وی افزود: با تلاش تمامی دستگاه‌های ذی‌دخل، اطلاع‌رسانی به مردم و همکاری رسانه‌ها این رتبه به سه کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در دو سال اخیر نیز تعداد متوفیان تصادفات از ۱۴۵ نفر در سال ۹۵ به ۱۲۱ نفر در سال ۹۶ رسیده است، افزود: خوشبختانه در تعطیلات نوروزی نیز با وضعیت مطلوبی مواجه هستیم.

رحمتی گفت: علاوه بر ایمن‌سازی جاده‌ها و شناسایی نقاط حادثه‌خیز، اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی نقش کلیدی در کاهش تصادفات داشته است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف شهری و روستایی، ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها و مهم‌تر از همه همکاری و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان در سطح جاده‌ها توانسته رتبه تصادفات را کاهش دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: در  وضعیت فعلی کاهش تصادفات به مراتب سخت‌تر شده و با این وجود کاهش تصادفات و دو رقمی کردن تعداد متوفیان را در سال جاری دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

ایمن سازی جاده ها و شناسایی نقاط حادثه خیز

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.