نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع سوریه برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره سوریه گفت: ۱۲۱ هزار غیرنظامی به صورت داوطلبانه غوطه شرقی را ترک کرده‌اند. غذا و دیگر نیازمندی‌های این افراد تامین شده است.

نبنزیا تصریح کرد: سازمان ملل متحد برخی از اطلاعات خود را از تروریست‌های مسلح و عوامل شان موسوم به کلاه سفید‌ها می‌گیرد. اشک‌هایی که باید برای قربانیان حملات ائتلاف آمریکا به رقه ریخته می‌شد، کجا هستند؟ و چه تعداد از آواره‌ها به خانه‌هایشان در رقه بازگشتند؟ برخی از اعضای شورای امنیت وقت خود را با نوشتن خطابه‌هایی جهت حمایت از گروه‌های تحت حمایت شان، هدر می‌دهند.

او افزود: چگونه می‌توان بدون مشارکت دولت سوریه، اوضاع انسانی در این کشور را بررسی کرد؟

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد نیز گفت: از مذاکرات آستانه تحت نظارت روسیه، ترکیه و ایران استقبال می‌کنیم. از تمامی طرف‌های سوری می‌خواهیم که در درجه نخست به مشخص کردن سرنوشت کشور بپردازند تا از درد و رنج سوری‌ها بکاهند. ما برای مشارکت در حل و فصل سیاسی بحران سوریه آماده هستیم.

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: ما به شهروندان سوری مژده دادیم که حلب را از چنگال تروریست‌ها آزاد می‌کنیم و این کار را کردیم. حال زمان آن فرا رسیده است که به آن‌ها بشارت دهیم زمان آزادسازی غوطه فرا رسیده است. باید دانست که غوطه شرقی دمشق سقوط نکرده است بلکه آزاد شده است و آنچه سقوط کرده تروریسم است.

جعفری ادامه داد: آنچه در شورای امنیت گذشت نشان از آن دارد که هدف کشور‌های حامی تروریسم کاستن از رنج مردم سوریه نیست. برخی کشور‌ها نمی‌خواهند اذعان کنند که سرمایه گذاری بیگانگان بر روی تروریسم در سوریه عامل بروز بحران انسانی در سوریه بوده است.

او تاکید کرد: گزارش‌های سازمان ملل متحد که به شورای امنیت این سازمان ارائه می‌شود مملو از مغالطه است و در راستای اهداف برخی کشور‌های خاص تنظیم می‌شود. شورای امنیت سازمان ملل تاکنون ۴۹ جلسه برای بررسی اوضاع انسانی در سوریه تشکیل داده تا به گزارش‌هایی که مملو از مغالطه است، گوش کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: کشور‌های غربی می‌کوشند با خبرسازی و گمراه سازی افکار عمومی از مساله اوضاع انسانی در سوریه سوءاستفاده کنند. دشمنان سوریه همچنان که در جنگ تروریستی شان شکست خوردند در جنگ دیپلماتیک‌شان نیز شکست خوردند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت از اینکه ارتش سوریه توانسته بخش اعظم غوطه شرقی را از تروریست‌ها بازپس بگیرد، ابراز تأسف کرد!

او با متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش‌بس گفت: اکنون در پایان به اصطلاح آتش‌بس ۳۰ روزه، غوطه شرقی تقریبا به طور کامل سقوط کرده است!

او همچنین شورای امنیت را به دلیل عدم صدور بیانیه و قطعنامه علیه دولت سوریه، روسیه و ایران به بی‌مسئولیتی متهم کرد و گفت روسیه از اقدام این شورا علیه دمشق جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نشست شورای امنیت درباره بررسی اوضاع سوریه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار