مخالفت قاطع مجلس سنای افغانستان با طرح صلح «حکمتیار»

اعضای مجلس سنای افغانستان در واکنش به طرح صلح گلبدین حکمتیار مبنی بر دادن مناطق امن به طالبان اعلام کرد که ایجاد مناطق امن برای طالبان آغاز تجزیه کشور است.

مخالفت قاطع مجلس سنای افغانستان با طرح صلح «حکمتیار»به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای مجلس سنای افغانستان در واکنش به طرح صلح گلبدین حکمتیار مبنی بر دادن مناطق امن به طالبان اعلام کرد که ایجاد مناطق امن برای طالبان آغاز تجزیه کشور است.

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای افغانستان در نشست امروز (سه شنبه ۷ حمل) این مجلس تاکید کرد که سنا با ایجاد ساحات امن برای طالبان مخالف است و آن را به مثابه تجزیه افغانستان می‌داند.

مسلمیار گفت: «ما هیچ نوع مخالفت در زمینه صلح با طالبان نداریم و صلح با عزت را یک ضرورت می‌دانیم؛ ولی با میکانیزم‌هایی که بر اساس آن مراکز امن برای طالبان ایجاد گردد یا چند ولایت واگذار شود شدیدا مخالفیم؛ اما با بازگشایی دفتر برای طالبان در کابل موافق هستیم.»

به گفته وی، اگر طالبان می‌خواهند صلح کنند در مذاکرات حاضر شوند و هر زمانی که مذاکرات به نتیجه رسید، دولت مکلف است خانواده‌های اعضای این گروه را جابجا کرده و امنیتشان را تامین کند.

مسلمیار همچنین از سناتورها خواست که به نشانی مخالفت با این طرح حکمتیار دست خود را بلند کنند و بسیاری از سناتورها با بلند کردن دستانشان با این طرح مخالفت کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار