شکرریز گفت: فدراسیون فوتبال ایران تمام تائیدیه های لازم برای دیدار با سیرالئون را گرفته بود و مشکلات داخلی آنان ربطی به ما ندارد.

آرش شکرریز در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره درخواست ایشا یوهانسن، رئیس قانونی فدراسیون فوتبال سیرالئون از فیفا برای رسیدگی به احتمال تبانی در دیدار ایران و سیرالئون و احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال کشورمان بیان کرد: اینکه رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون شناختی نسبت به بازیکنانی که از این کشور به ایران آمده اند ندارد و این تیم را تیم ملی مورد تائیدش نمی داند، جزء مشکلات داخلی این کشور است و ارتباطی به فدراسیون ایران ندارد. بازیکنانی که برای دیدار با تیم ملی ایران به کشورمان سفر کرده اند، روادید سیرالئونی داشتند. آنها تابعیت کشور دیگری نداشتند که بخواهند با جعل روادید به ایران بیایند و از این طریق مقابل تیم ملی کشورمان به میدان بروند.

او ادامه داد: اگر بازیکنان غیر سیرالئونی با جعل روادید به نام تیم ملی این کشور به ایران می آمدند، حرف یوهانسن درست بود اما اینکه او با استناد به اینکه بازیکنان اصلی تیم ملی سیرالئون به ایران نیامده اند از فیفا درخواست کند به برگزاری این بازی ورود کند، ارتباطی به فدراسیون فوتبال ایران ندارد. مشکلات داخلی سیرالئون سبب شده است یوهانسن تیمی که به ایران آمده است را به رسمیت نشناسد.

تائیدیه های لازم برای برگزاری این بازی صادر شده است

شکرریز درمورد احتمال باز شدن پای شرکت EVOL SPORT فرانسه به این پرونده به عنوان هماهنگ کننده دیدار ایران و سیرالئون گفت: هر شرکتی می تواند واسطه برگزاری دیدارهای تدارکاتی بین تیم های ملی باشد و دلیلی ندارد فیفا با این مسائل شرکت EVOL SPORT را محروم کند.  متاسفانه برخی رسانه ها درباره برگزاری دیدار ایران و سیرالئون جوسازی کرده و از احتمال تعلیق فوتبال ایران خبر می دهند. فیفا، AFC و کنفدراسیون فوتبال آفریقا این بازی را تائید کرده اند و مشکلی برای تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران به وجود نمی آید.

کارشناس حقوقی فوتبال درباره اینکه شنیده می شود 2 بازیکن سیرالئون روادید فرانسه را در اختیار داشته اند، گفت: شاید این بازیکنان 2 تابعیتی باشند. حتی اگر آنها تنها تابعیت فرانسه را داشته باشند، با توجه به اینکه دیدار ایران و سیرالئون رسمی نبوده است، ایرادی وارد نیست. در کل اگر رئیس فدراسیون سیرالئون مجوز حضور بازیکنانی از این کشور را در ایران صادر نکرده باشد، این مشکل داخلی سیرالئونی هاست. فدراسیون فوتبال ایران تمام تائیدیه های لازم را  پیش از برگزاری این بازی کسب کرده است.

انتهای پیام/

اظهارات آرش شکرریز درباره احتمال تبانی در دیدار ایران و سیرالئون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار