یک نماینده مجلس گفت: سازمان بنادر در طرح نوروزی گردشگری دریایی و توسعه گردشگری دریایی کشور از لحاظ ایمنی و زیرساختی عملکرد مطلوبی داشته است.

گردشگری دریایی نیازمند توجه تمام دستگاه‌ها استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار در مجلس اظهار کرد: سال گذشته توجه جدی به گردشگری دریایی آغاز شده است وخوشبختانه در نوروز ۹۷ دیدیم که سازمان بنادر در این بخش موفق عمل کرد، اما برای آنکه گردشگری دریایی رونق گیرد همکاری سایر ارگان‌های ضروری است.

وی  تصریح کرد: در اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور که اجرای این طرح مورد تاکید مدیران ارشد کشوری است؛ اداره کل بنادر و دریانودری استان سیستان و بلوچستان علاوه بر اقدامات عمرانی در سواحل مکران مطالعات زیربنایی مهم و استراتژیکی را در جهت ایجاد بانک اطلاعات جامع دریایی کشور انجام داده است.

نماینده چابهار بیان کرد: از جمله این مطالعات، پروژه هیدروگرافی سواحل مکران با حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار بوده که با انجام این پروژه‌ها کل ۵۴۱ کیلومتر سواحل استان تا اعماق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری از خط ساحلی، بویه گذاری شد.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ برخورداری از ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی (سواحل مکران) فراهم کننده ظرفیت‌هایی زیادی برای برنامه ریزی توسعه اقتصادی و اجتماعی است و از منظر بازرگانی، شیلاتی، گردشگری حائز اهمیت استراتژیکی و ژئوپلوتیکی است، بنابراین باید با سرعت بیشتری طرح‌های این منطقه اجرا شود.

انتهای پیام/

گردشگری دریایی نیازمند توجه تمام دستگاه‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار