یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی در قانون بودجه امسال در نظر گرفته شد.

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  با بیان اینکه برای رقابت‌پذیری کالای ایرانی با کالای خارجی مشوق‌های صادراتی باید در نظر گرفته شود، افزود: در قانون بودجه ۹۷، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شد تا عرضه کالای ایرانی در بازار جهانی شدت گیرد.

وی وضع تعرفه‌های وارداتی را یکی دیگر از راهکار‌های حمایت از کالای ایرانی اعلام کرد و افزود: تعرفه کالا‌هایی که تولید داخلی مشابه دارند باید افزایش تولید پیدا کند تا جلوی واردات بی‌رویه کالای خارجی گرفته شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: برخی آمار‌ها حاکی از ورود ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور است که اگر مبارزه با قاچاق کالا به درستی انجام شود نرخ بیکاری در کشور کاهش می‌یابد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، رعایت اصل برندینگ برای هویت بخشیدن به کالای ایرانی را ضروری دانست و افزود: اگر بر روی مارک و نماد کالا به درستی کار کنیم می‌توانیم با این اقدام کالای ایرانی را در بازار داخل و خارج رقابت‌پذیر کنیم.
عضو مجمع نمایندگان مازندران اضافه کرد: زعفران، برنج، پسته، فرش و خاویار ایرانی جزء کالا‌های بی‌رقیب است، اما نباید تنها به این اقلام اکتفا شود بلکه باید بر روی کالا‌های دیگر ایرانی هویت‌سازی و برندینگ انجام شود.

شاعری با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید در جامعه نهادینه شود تا کالای با کیفیت با قیمت مناسب در جامعه متقاضی داشته باشد، گفت: مصرف مردم متمرکز بر کالای باکیفیت ایرانی باید باشد و بر این اساس تولیدکننده هم با رغبت و انگیزه بیشتری اقدام به تولید باکیفیت کند.

وی به خدمات پس از فروش کالا‌ها و محصولات ایرانی که به مردم تحویل داده می‌شود اشاره کرد و افزود: کالا‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شود باید خدمات پس از فروش داشته باشد و اصل گارانتی را به خوبی رعایت کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در تولید کالا‌ها و خدمات ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید از خدمات فناورانه در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت استفاده کنیم چراکه این امر هزینه را کاهش و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر خواهان ترویج هویت ایرانی و فرهنگ اسلامی هستیم باید توجه به کالای ایرانی را در اولویت اصلی کار‌های خود قرار دهیم.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خواهان حل مشکل اشتغال، رونق تولید و اقتصاد در کشور هستیم باید از کالای ایرانی و شعاری که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" انتخاب شده است حمایت جدی کنیم.


انتهای پیام/ک


اختصاص مشوق‌های میلیاردی برای صادرات در بودجه ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار