رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: فردي كه با ورود غيرمجاز به سيستم‌هاي رايانه‌اي يک شركت مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال به آن شرکت خسارت وارد کرده بود شناسايي و دستگير شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت مدیرعامل یک شرکت خصوصی مبنی بر این‌که فردی با نفوذ و دسترسی به سیستم های رایانه ای شرکت اش مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال خسارت وارد کرده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی و انجام یک‌سری اقدامات خاص متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: متهم که مدیرعامل قبلی شرکت بوده انگیزه خود را از ارتکاب عمل مجرمانه خود انتقام‌جویی به علت داشتن اختلاف مالی با آن شرکت اعلام کرد.

وی با بیان این‌که متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، به مسؤولان سازمان‌ها و شرکت‌ها توصیه کرد: در صورت اخراج و یا تسویه حساب کارکنان آن شرکت حتماً در نخستین فرصت نسبت به تغییر رمز و خارج کردن دسترسی‌های او اقدام کنید، همچنین لازم است سیستم‌های اصلی شرکت به نرم‌افزارهای ضد جاسوسی و یا فایروال‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باکیفیت تجهیز شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.