کوزی شیندو در مورد تعرفه‌های جدید صنعت فولاد و دادن امتیازات بیشتر به آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس صنعت فولاد ژاپن روز دوشنبه در مورد تعرفه‌های جدید آمریکا بر فولاد و آلومینیوم به عنوان یک تاکتیک جدید برای به دست آوردن معاملات بهتر در معاهدات تجاری گسترده‌تر ابراز نگرانی کرد و خواستار احتیاط بیش‌تر از سوی ژاپن در مذاکرات آینده شد.

آمریکا روز دوشنبه با معافیت کره جنوبی از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم موافقت کرد، در عوض برای تصویب این پیمان تجاری اصلاح شده یک سهمیه برای واردات فولاد اعمال می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته به طور موقت ۶ کشور از جمله کانادا، مکزیک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از تعرفه‌های آمریکا بر فولاد و آلومینیوم معاف کرد. این مصونیت شامل اکثریت کشورهای متحد آمریکا به غیر از ژاپن بود.

«کوزی شیندو»، رئیس فدراسیون فولاد و آلومینیوم ژاپن در یک کنفرانس خبری در توکیو گفت: «ما نگران هستیم تعرفه‌های جدید اعمالی از سوی آمریکا به عنوان ترفندی برای معاهدات تجاری گسترده‌تر قرار گیرد.»

وی در ادامه اضافه کرد: ظاهرا آمریکا در مذاکرات دوجانبه و گسترده خود با کره جنوبی و اعطای معافیت به کشورهای آسیایی از تعرفه‌های جدید، سود بیشتری به دست آورده است.

شیندو گفت: «ژاپن باید هنگام مذاکره با آمریکا در مورد معافیت از تعرفه‌ها موضع محتاطانه تری اتخاذ کند، زیرا ممکن است بحث به مسائل تجاری گسترده‌تر مانند سایر محصولات صنعتی و حتی محصولات کشاورزی کشیده شود.»

وی همچنین گفت: «ژاپن باید در حال حاضر به دنبال معافیت از تعرفه‌های تولیدی باشد.»

این مقام رسمی تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای تعویض فوری محصولات صادراتی در بازار آمریکا وجود ندارد.

شیندو که رئیس شرکت نیپون استیل و سومیتومو، بزرگ‌‌ترین شرکت تولیدی فولاد ژاپن است، گفت که این شرکت در حال مذاکره با مشتریان خود در آمریکاست تا برخی از محصولات خود را از تعرفه‌های جدید معاف کند.

وی در پایان تصریح کرد: «تاکنون هیچ لغو سفارشی از سوی مشتریان ما در آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه‌های واردات صورت نگرفته است.»

انتهای پیام/

رئیس صنعت فولاد ژاپن از تعرفه‌های جدید ترامپ نگران است

برچسب ها: آمریکا ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار