بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در گچساران به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری مذهبی در جنوب کشور در ایام نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ قرار گرفتن بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون(س) در شهرستان گچساران این بام نفتی ایران را به نگینی درخشان در استان کهگیلویه وبویراحمد و کشور تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان؛ منطقه کهگیلویه وبویراحمد شهرستان گچساران با داشتن جاذبه های گردشگری بسیار هر ساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است.
وجود بقعه متبرکه امامزاده بی بی حکیمه(س) خوار بلافصل امام رضا(ع)افتخار و موهبتی بزرگ برای مردم گچساران و استان محسوب می شود.
این بقعه نورانی در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی شهرستان گچساران در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و استان بوشهر قرار دارد.
حرم مطهر بی بی حکیمه(س) هرساله مقصد زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است.
مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) مشتمل بر اتاق تقریباً دایره شکلی بوده که در اصل یک فضای باز طبیعی بوده که درعمق کوهستان فرو رفته است دیواره های سنگی آن از سه طرف طبیعی بوده به طوری که به شکل ناهمواری تا سقف سنگ تراشی شده و دور تا دور دیوارها با ملاط سیمان زبره کاری شده است.
قبر دیگری که مربوط به گل گل خاتون به قولی کنیز با نجابت بی بی حکیمه است، متصل به مزار منور حضرت قرارگرفته بر روی مزار آن حضرت ضریح بزرگی قرار گرفته و ضریح کوچکتری از قبر دومی محافظت می کند.
این بقعه متبرکه در دل کوه عظیمی واقع شده که هرساله تلاش می شود تا با بهره گیری امکانات بیشتر از زائران این بارگاه نورانی به خوبی پذیرایی شده و امکانات رفاهی آنان بهتر فراهم شود.
وجود جاده آسفالت وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات رفاهی باعث شده تا هرساله زائران بیشتری به این حرم مطهر مشرف شوند.
در ایام تعطیلات و به ویزه نوروز خیل عظیم زائران به این بارگاه سرازیر می شود و بیشتر این زائران شب را در کنار این حرم مطهر ماندگار می شوند.
امامزاده پر آوازه و صاحب جلال نه تنها در گچساران و شهرستان های اطراف بلکه در ایران و حوزه های شیعه نشین خلیج فارس از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و کشورهایی نظیر لبنان، عراق، عربستان، سوریه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هر ساله تعداد زیادی از مشتاقان و ارادتمندان مهمان این بانوی بهشتی می شوند .
 
انتهای پیام/ش

بقعه متبرکه بی بی حکیمه(س) گچساران را به نگینی درخشان تبدیل کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.